Inomgårdsmaskiner

Robotgräsklippare, vilken? Worx?

57 inlägg 65679 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Robotgräsklippare!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219308 Workz Landroid är lite speciella då dom inte klarar nån annans slinga för nära.

Herr A köpte en sån. Grannen Herr B såg denna o tänkte "jag måste oxå ha en". Herr B åkte o köpte en HVA o installerade slingan. Så fort Herr B startade sitt system så la Herr As Landroid av. Herr A fick reda på att hans klippare inte tålde nån annans slinga närmare än typ 6 meter o sa då till Herr B att din klippare gör att min inte fungerar!!!!
Attans vad tråkigt för dig då svarade Herr B :grin:

En variant är om båda har Landroid så kan man koppla samman slingorna så tomtgränsen blir som en rabatt, då ska det funka sägs det.

Vissa modeller har oxå ett problem när dom ska "gå hem". Om dom klipper fram till kanttråden men inte över den så växer gräset där o när dom sen ska till laddaren så följer dom kanttråden med kniven avstängd. Så småningom kommer den då att fastna i det långa gräset när den ska följa tråden. Landroiden är sån tror jag medans HVA klarar detta bättre.
Övriga fabrikat vet jag inte men kan vara värt att kolla upp om man ska köpa en.

Magnus M

Trejon
Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

Bengt_T  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219333 Hondas modell kan säkert bli en tuff utmanare till HVA. Även Biltema försöker vara med och lanserar en modell som är lik de billiga Kina klipparna som funnits nåt år och ej fungerar.

Användarvisningsbild

Re: Robotgräsklippare!

viktor meck  
#219335 hondas har riktig packning så den håller tätt mot vatten. även många mer förbättringar. två på mitt jobb gick kurs och skruvade isär en och satte ihop den igen. den var riktigt bra byggd enligt dom

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

Nonkan  
#220383
Bonn-Pelle skrev:
Bengt_T skrev:Såg att Husqvarna kommit med några nya uppdaterade modeller inför året. Modellen 330 verkar ha inbyggd gps.

GPS fanns som tillbehör tidigare. Det den gör är den skickar uppgifter till din iPhone, om du har den app som behövs. Då får du reda på klipparen status, position samyt kan göra inställningar från din iPhone.
Däremor har 330 och även 320 fått ökad kapacitet jämfört med de äldre modellerna. En annan uppdatering är att de nya modellerna har LiJo batterier till skillnad mot de äldre som har NiMh batterier.
Batterier mellan G2 (220 och 230) och G3 ( 320 och 330) är inte kompatibla.


330-gps:en ska inte förväxlas med GPS/GSM-modulen som finns som tillbehör på 220/230. På 330 används GPS:en till att fördela klipparen inom området för ett jämnare resultat. GPS-assisterad klippning helt enkelt.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

Bengt_T  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220704 Var inne på Biltema och såg deras variant av klippare för 7995:-. Då en av kartongerna var fraktskadad kunde jag se lite hur den såg ut! Farhågorna besannades att det ser riktigt leksaksaktigt ut. Misstänker att man blir grymt besviken om nu frestas att slå till. Får se om någon kommer med nåt testutlåtande senare :lol:

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

Bengt_T  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228230 Inte helt oväntat sänker Biltema priset på sin klippare till 5999:- långt innan säsongen är över! Förmodligen ett försök att bli av med ett stort lager klippare som riskerar bli osålda när allmänheten inser hur dom fungerar :cry:

Användarvisningsbild

Re: Robotgräsklippare!

JensSkoog  
#228241
foton skrev:Finns det någon mer meningslös sysselsättning än att klippa gräs? Vore kul med förslag?

Har gravd bort halva plenen - nu blir det betongsten. Grasklipning er meningsløst. Min kompis kjøpte robot førra veckan - vel och bra men en jettejobb å gøra klar.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

spiddemannen  
#275403 Har ni tagit ut era Robotklippare för säsongen 2014? Tror jag väntar några dagar till men sen är det absolut dags!

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

skogslasse  
#275424 Någon som har en robomow rs?
Vore intressant med synpunkter.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

spiddemannen  
#276332 Nu har Automovern börjat säsongen 2014 :smile: Såg att tidningen Råd & rön hade ett test av klippare förra numret. Vet inte om Robomov var med. Men jag ska se om jag hittar tidningen igen.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

bosabengt  
#303961
snubblaren skrev:Hur kinkig är den för om man tex skulle glömma en boll eller glömma utegrillen framme?



Varken boll eller grill blir skadade utav Husqvarnas automower. Automowern har rakblad som fälls in om den träffar eller kör över saker som kommer under klipparen.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

bosabengt  
#303963



Svart på vitt vilken klippare som är bäst.

Finns robotklippare som också är bra å vissa som inte är så bra.

Kolla på hela videon! =)

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

axwell  
#303968
bosabengt skrev:Svart på vitt vilken klippare som är bäst.

Finns robotklippare som också är bra å vissa som inte är så bra.

Kolla på hela videon! =)

Nej, orkar inte kolla hela videon.

Svart på vitt att detta är ett PR-jippo för Husqvarna, lågt :|

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

bosabengt  
#303976
axwell skrev:
bosabengt skrev:Svart på vitt vilken klippare som är bäst.

Finns robotklippare som också är bra å vissa som inte är så bra.

Kolla på hela videon! =)

Nej, orkar inte kolla hela videon.

Svart på vitt att detta är ett PR-jippo för Husqvarna, lågt :|



Hehe tro vad du vill, jag har faktan.

Avatar Fallback

Re: Robotgräsklippare!

Blivande snickare  
#304313
bosabengt skrev:
axwell skrev:
bosabengt skrev:Svart på vitt vilken klippare som är bäst.

Finns robotklippare som också är bra å vissa som inte är så bra.

Kolla på hela videon! =)

Nej, orkar inte kolla hela videon.

Svart på vitt att detta är ett PR-jippo för Husqvarna, lågt :|



Hehe tro vad du vill, jag har faktan.

Det står ju i slutet, produced for Husqvarna. Det är faktan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).