Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Utvecklingspengar från Skogforsk

4 inlägg 5620 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utvecklingspengar från Skogforsk

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211961 Tänkte bara tipsa om:

http://www.skogforsk.se/sv/sys/2298/Nyh ... mottagare/

Finns säkert nån på skogsforum som har en bra idé, här finns bidrag och en erfaren projektledning att ta hjälp av!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Utvecklingspengar från Skogforsk

skogshasse  
#215509 hej på er jag ringde och pratade med dom men kom fram till att det är enklare att driva själv sen kan 50,000 kronor låta mycket men det är fika pengar i ett projekt ta ett paket ciggaretter ca 50 kr det blir 50,000 kronor på drygt 2-2,4 år så dom får komma med mera pengar tipset från jesper var bra utan det är regelverket det är fel på

Avatar Fallback

Re: Utvecklingspengar från Skogforsk

Sara  
#219727 sluta röka och bidrag =100 000 kr...!

Avatar Fallback

Re: Utvecklingspengar från Skogforsk

Löfgren  
#221572 Skogforsk satsning på teknikinnovation
För att det inte ska bli något missförstånd tänkte jag att jag ska förklara hur satsningen går till. Satsningen är avsedd att ske i tre steg. I ansökan till steg ett behöver den sökande svara, i en mall, på tre enklare frågor: ”Var är jag?”, ”Vart ska jag?” och ”Vad behövs för att komma dit?”. Ansökan behandlas i en beredningsgrupp som kan bevilja ett stöd för steg 2 på 50 – 100 00 kronor. I steg 2 får den sökande med detta ekonomiska stöd, på ett mer detaljerat sätt utifrån en mall, beskriva hela projektet och när det är klart presentera det för beredningsgruppen. Finner beredningsgruppen att det är ett bra projekt föreslår man som steg 3, att en styrgrupp med representanter från finansiärerna, beslutar om mer pengar till projektet. I år har två projekt fått 500 000 kronor var för detta år. Och fler projekt är på väg.
Finns det fler frågor man gärna kontakta mig.

Björn Löfgren

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).