Skördare

gremo skördare 950

6 inlägg 6266 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

gremo skördare 950

ellen  
#212495 har en gremo som inte går att gasa med , den går inte upp i arbetsvarv heller.varje gång man startar larmar den att volten 0.0.är det någon som har haft detta problem innan.



   TS
Avatar Fallback

Re: gremo skördare 950

Mellby Ved  
#217097 Hej,

Hade ett likartat problem i onsdags morse med min 950. Minns inte om jag fick volt-larm, men jag drog ur och satte tillbaka alla säkringarna i sidopanelen (medans motorn gick) och plötsligt började allt fungera igen. Två av säkringarna gör att motorn stannar, men bara att sätta tillbaka dem och starta motorn igen.

Avatar Fallback

Re: gremo skördare 950

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#217106 Fladdrar siffrorna i displayen på varvräknare? Min Gremo skotare var sån. Då var det varvtalsgivaren på svänghjulskåpan som var skitig. Bara att skruva ur. Torka honom i ansiktet och sätta dit.

Avatar Fallback

Re: gremo skördare 950

ellen  
#217326 det var inte så enkelt ,fick byta en av datorerna
,det har blivit någon kort sluttning.

   TS
Avatar Fallback

Re: gremo skördare 950

martin.thorstensson  
#220517 hur felsökte du fram datorfel ?

Avatar Fallback

Re: gremo skördare 950

ellen  
#220930 vet ej.jag fick ta gremos servicegubbe .han tog med sig datorn till gremo .det visar inget på dispayen om den är sönder,så det är inte lätt själv atthitta felet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).