Arbetskläder för skogen

Huggarkänger

39 inlägg 38583 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Huggarkänger

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216621 Någon som prövat Meindl Timbercat?
http://de.rolandschmid.ch/images/articl ... 579f_5.jpg

Blev sugen att testa ett par men skulle vara kul och höra vad ni tycker om om de utfälldbara brodarna som finns på dem....

Användarvisningsbild

Re: Huggarkänger

värmSkog  
#216628 Den kängan har jämt kommit va? Eller var det bara för skogma som det var en nyhet? Blev lite sugen jag med men kanske lite dyr för min del

Användarvisningsbild

Re: Huggarkänger

DenimDude  
#216715 Är det någon som vet vad det är för skillnad mellan Meindls AirStream och deras Timberking? Den sistnämnde kostar en hundring mer och har skyddsklass 3 jämför med AirStreams klass 1. Men i övrigt? Är det skillnad i innerfoder eller sånt på dom?
Timberking ser ut att vara mer riktigt läder och AirStream något nubuck-aktigt?

Är det nån som vet någon konkret skillnad så vore jag tacksam för svar! Står i valet och kvalet...

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#217359 Har ett par Hitachi Cofra,väldigt sköna och lätta att bruka men halkiga så man känner sig annat än trygg ibland när man kliver runt.

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

jonsve02  
#217396 Några bra eller dåliga erfarenheter av Oregons Fiordland sågskyddskängor??

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

Phantom  
#217433 Jag har sålt många par Fiordlandkängor sen dom kom, och de allra flesta har varit nöjda. Det mesta missnöjet har varit att de valde för små storlekar. Har inte haft någon reklamation ännu. Av Oregons Waipoua och Fiordland så är Fiordland populärast här, kan vara annat på andra ställen. Det är en känga som fyller sitt syfte till ett helt ok pris. Men sen beror det kanske på hur mycket man ska använda den och till vilken sorts arbete. Den håller iaf foten torr både sommar och vinter och är mycket skönare än en stövel.
Jag använder både Waipoua och Fiordlandkängan, och jag anser dom båda vara riktigt prisvärda kängor som håller bra kvalitet och fyller sitt syfte.

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

jonsve02  
#217471 Säljer du mycket till yrkeshuggare också??

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

Phantom  
#217491 Det är blandat ca.50/50 yrkesfolk och hobbysågare.

Avatar Fallback

Re: Huggarkänger

Glimtbon  
#217505 Jag har haft 3 par av Jonsereds huggarkängor vilka alla gått sönder i snörhållarna. Nu fick jag ett par Sthil Ranger GTX i stället. Sthil verkar hålla bättre och de är mycket smidigare att gå i.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).