Skogsarbete

Lön i Norge som maskinförare

15 inlägg 35379 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lön i Norge som maskinförare

årnberget  
#213686 Är det någon som kör skördare och skotare i Norge? Vad gäller ang Ob, bilers,övertid och får någon trakt frittboende? Är erbjuden 160 Nkr i timmen "bra eller dåligt med 24års erfarenhet?".
Tacksam för svar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

JohanB91  
#216008 Tjenare årnberget, Har ej själv jobbat i norge, men har en fd arbetskamrat som är där och jobbar, (kör skördare) han har en timlön på 205 Nkr timmen, Fri firmabil, Jobbar 14 dagar och är hemma 14 dagar, 12timmar per dag..
Övertid får han jobba hur mycket han vill, så han går på timme
Får ut ca 36-40.000 i månaden skattat och klart :)

Mvh

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

årnberget  
#216037 Tack Johan för den information.

Mvh

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lön i Norge som maskinförare

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216045
JohanB91 skrev:Får ut ca 36-40.000 i månaden skattat och klart :)
Är det efter skatt? det innebär att lönen är 50-70 000 kr före skatt, gör ju att man blir intresserad av att köra skogsmaskin!

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

Palakangas  
#216068
JohanB91 skrev:Tjenare årnberget, Har ej själv jobbat i norge, men har en fd arbetskamrat som är där och jobbar, (kör skördare) han har en timlön på 205 Nkr timmen, Fri firmabil, Jobbar 14 dagar och är hemma 14 dagar, 12timmar per dag..
Övertid får han jobba hur mycket han vill, så han går på timme
Får ut ca 36-40.000 i månaden skattat och klart :)

Mvh


Norgehistoria? Finns så många skrönor om hur lätt det är att tjäna storkovan i Norge. Oftast är det en kompis kompis som har hört etc, etc...

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

JohanB91  
#216089 hejhej, nej ingen norge historia! Han började för ca 3 månader sedan, uppe i bergen!
Kan ju dock bara berätta vad han sa till mig, sen ifall han har brett på lite vet jag inte!

Mvh

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

1470E  
#216095 Jobber i ett norsk firma, kjørt hogstmaskin i 10 år. Tror nok JohanB91 tar litt feil. Hvis du du tar antall timer og ganger med timelønn, kan det passe med lønn før skatt. Har aldri hørt om så høy lønn her.

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

errol  
#216232 205 sek i timmen kan jag tro han har

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

norsken  
#219442 Ca 200Nkr = 220Skr i timmen fri bil,fritt boende,fri mobil,2 uker på o 2 uker fri betalar Vestads Skogsdrift A/S

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

norsken  
#219443 Även procentkörning är vanligt i Norge,25% av brutto inkört o då är det inte Svenska konkurspriser utan ex 0,8 slutavv platta backen ca 60Nkr !

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

1470E  
#219463 Norsken: Det du sier om 200,- pr time, er det flat lønn, altså alle timer uten overtid?


Hos oss har vi ca 190 norske pr time. 50% tillegg etter 40 t pr uke og arbeidsbil.

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

JohanB91  
#219492 Ni som jobbar i norge, har ni några bra kontakter? jag är sugen på att säga upp mig o börja jobba i norge ist!

Mvh

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

Apple farmer  
#219505 Nå har Sødra bestemt seg for å legge ned Sødra Cell Tofte som tar unna ca. 25% av tømmeret i Norge, så fremtiden ser ikke så veldig lys ut for den som er avhengig av å få omsatt slip. :-(

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

woodstar  
#219656 Tjena!

De jag vet tjänar mellan 180-200 NOK i timmen. Kompisen har också kotare arbetsvecka när de kör skift, tror det rör sig om fyra timmar och då på en redan kort arbetsvecka. Bil brukar också ingå.

Själv föredrar jag att ha del av omsätningen, tycker att stressen försvinner då. Om det påverkar lönen är det uppåt. Brukar gå bra att få 30% av inkört lite upp och ner beroende på hur mycket annat man snackar till sig.
Dessa uppgifter kommer från Hedmark precis intill gränsen.

Avatar Fallback

Re: Lön i Norge som maskinförare

norsken  
#219720 1470E : flat lön, dock ingen skiftkörning !!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).