Före och efter jobbet

pajero, landcruiser eller patrol

32 inlägg 26645 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

Vedproducent  
#214183
vetinte skrev:
Vedproducent skrev:Titta på Jeep Grand Cherokee också. Finns fina bilar av dom för runt 150-180000 kr. Då får du en årsmodell 07-08 som gått 12-15000 mil. Fina dragbilar med dragvikt 3500 kg. Går fint på vägen men har väl ingen jätteerfarenhet själv av hur dom är i terrängen. Men du får mycket bil för pengarna. Kvalitet med Mercedesmotor och drivlina är det i alla fall.


Slukar så ini hästväg med bränsle har jag hört. :???: :?:
Jänförelsevis.

Det har jag svårt att tro på. Enligt uppgift så drar jeepen med 3 liters motorn 0,87 vid landsvägskörning och 1,03 vid blandad körning. Har en bekant som drar biltrailer och han säger att med släpet lastat så drar den 1,05-1,1 liter/milen.
Har sökt lite på dom andra bilarna och hittar inte något alls som styrker att bränsleförbrukningen skulle vara mindre på dom. Sen beror det ju på vad det sitter för motorer i dom.
Har däremot själv en Jeep V:8 bensin och den vill ha soppa. 2,2-2,3 liter milen med fullt lass på släpet (drygt 3,5 ton) och tomt släp halva vägen.
Därför är jag själv intresserad av en diesel som dragbil. Inte nödvändigtvis en Jeep men jag ser det som ett bra alternativ att välja på.

Elmia
Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214195 Jo jag reagerade på rosten under visst inget allvarligt än men ändå. Hur kan då andra saker som man inte ser se ut?
Jo förstår att du rekomenderar LCn :)
och tror inte den gått så hårt heller tyckte den verkade välskött.

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

land cruiser  
#214202 Tror också det är värt mellan skillnaden har dock aldrig kört en pajero bara en pajero sport och där är skillnaden stor

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214203 Ja pajero sporten är ju en budgetvariant. Rambyggd medans pajeron inte är det så blir ju lite komfort skillnader där.
Nu börjar beslutsångesten komma haha.
LCn gick fint i snön trots sommardäck :)
LCns minus är ju att man inte kan lägga ut 4wd vilket man kan på Pajeron. Fast de blir ju 1 sak till som kan gå sönder då :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

land cruiser  
#214206 Är det en lc 120 eller 150 du kollar på ?

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214215 LC 120 med 3l motorn

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

land cruiser  
#214217 Lagom storlek på den lc 150 känns lite klumpig

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214218
land cruiser skrev:Lagom storlek på den lc 150 känns lite klumpig

Du har pm :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

land cruiser  
#214241 här kommer en bild på min skönhet

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214350 Vilken skönhet :)
tycker de passar i vitt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

land cruiser  
#214355 Tacka tackar A tycker det e helt ok

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214503 Haha guud vilken beslutsångest man kan ha.
Va och provkörde pajeron idag. Den gick väldigt fint.
Dock irriterande motorljud inne i kupen vid gaspådrag.
Och så att den har så mkt ytrost under. Avgassystem osv.
Tycker inte min a4 är ens nästen så rostig trots att den stått ute jämt och gått dubbelt så långt.

Är det kammremsbyte på Pajeron efter 9000 mil och LCn 12 000??

   TS
Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

totte  
#214555 En bil som börjat rosta forsätter med det. Att åtgärda är inte ens ett uppehållande försvar, det är bara en ordnad reträtt.

Användarvisningsbild

Re: pajero, landcruiser eller patrol

Peteflamingstar  
#214582 Ja fy... så många kvällar man tillbringat i innerskärmar slipandes o penslandes skärmkanter, bara för att få göra om'et några månader senare... :grin:
Nu köper jag rostfria bilar från början istället!

Avatar Fallback

Re: pajero, landcruiser eller patrol

calle336  
#214674 nu är det ju bottenplattan som är rostig. Men antar att det inte hjälper med en rostskyddsbehandling under heller?

Pajeron har kedja har jag nu fått reda på. fått olika svar från Mitshubishi reperatöerer?? hur de nu inte kan veta vad det sitter i de. Men lyckades hitta en verkstadshandbok för 4m41 motorn och då är det ialla fall kedja :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).