Engstrand skrev:Hur snabbt ska de glappa upp då?
Vår 1910a har gått närmare 5000,o den är då inge glapp..Däremot har vi haft problem att bultarna som håller bromsoket går av.
Att man inte skall köra med kranföljningen för att skona slangar låter lite konstigt. Är ju samma på skördaren och vi har då inte bytt nån slang på 9000 h...
JD 2006 skrev:ÖSA4ever skrev:Ja man kanske ska sluta öppna och stänga gripen också för då håller nog slangarna bättre
Ja och du vet utskjutet håller ju jäkligt bra på vissa maskiner också.....Då man aldrig använder det....jaja nog med det men det ligger faktiskt väldigt mycket i detta hur trogen en del är "sitt" märke än hur värdelöst det kan vara.
blixxxt skrev:Och förresten satte dom dit ett kraftigare lager. Han sa att nu var det samma som på dom större skotarna. (Visste inte ens att det var olika, samma hytt ju?)
Kanske sitter kraftigare på era stora maskiner från början?
Han har en 1110.
Skogshuggarninorr35 skrev:Nä på en grävare leds el och hydraulik genom en svivel och då finns det inte mycket som kan gå sönder.
På skogsmaskinerna går flera kablar och hydraulslangar upp genom ett hål, och då kan mycket gå fel
Tosca skrev:blixxxt skrev:Och förresten satte dom dit ett kraftigare lager. Han sa att nu var det samma som på dom större skotarna. (Visste inte ens att det var olika, samma hytt ju?)
Kanske sitter kraftigare på era stora maskiner från början?
Han har en 1110.
Föraren borde ju inte vara lättare bara för att det är en gallringsmaskin?
Verkar ju ologiskt med olika storlek på lagret.
Skogshuggarninorr35 skrev:Nä på en grävare leds el och hydraulik genom en svivel och då finns det inte mycket som kan gå sönder.
På skogsmaskinerna går flera kablar och hydraulslangar upp genom ett hål, och då kan mycket gå fel
i skogen skrev:John Deere kommer med fast hytt... någon mer som hårt något om det?
Försäljningen har sjunkit rejält för E skotarna och framförallt utlandsmarknaden o-gillar snurrhytt.