Traktorer och processorer

År 2013 =Ny Zetor model Major 80

106 inlägg 97571 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205153 kan svara på min fråga själv.
Kommer nog att landa på ca 280-290000 med originalmonterad lastare.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

vedförsäljan  
#205266 Köpte du den i sverige?

Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205750 Har inte köpt någon utan bara kollat priset hoss återförsäljare, dom först kommer nog till sverige i Mars verkar det som

Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

stegmaster  
#205923
Defender skrev:Har inte köpt någon utan bara kollat priset hoss återförsäljare, dom först kommer nog till sverige i Mars verkar det som

Var det priset inkl, skogstillpassningen av hytt och övrigt skydd.

Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205948
stegmaster skrev: Var det priset inkl, skogstillpassningen av hytt och övrigt skydd.


Det tror jag inte, det var bara en prisindikation jag fick. Kommer nog inget pris på skogsanpassning förens dom har landat i sverige skulle jag tro.

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211867 Lite mer om Zetor Major 80

http://www.nilehnteknik.se/?p=22708

Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211972 Introduktionspris 285000 med lastare!
http://hcpetersen.se/uploads/media/1903 ... panjer.pdf

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212039
Defender skrev:Introduktionspris 285000 med lastare!
http://hcpetersen.se/uploads/media/1903 ... panjer.pdf


Jag saknade information om vilken lastare det är. Ska man utgå ifrån att det är den mindre lastaren?
http://hcpetersen.se/fileadmin/Produkte ... cklift.pdf
http://hcpetersen.se/uploads/media/1886 ... _Major.pdf

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

550  
#213045 Jag hade hellre sett att man hade satsat på att bygga en skogstraktor istället. Varför ska man behöva flytta runt grejer i hytten på en ny traktor bara för att man ska kunna snurra runt på stolen? Varför kan man inte bygga en riktig hytt med plats i från början istället? Det verkar vara likadant hos alla tillverkare. :x

Vad är det för väsentligt som skiljer Major från Proxima?
Motorn är väl t ex samma?

Användarvisningsbild

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

totte  
#213048 Frågan är, hur många traktorer säljs till lantbruket, för varje som hamnar i skogen?

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

550  
#213051
totte skrev:Frågan är, hur många traktorer säljs till lantbruket, för varje som hamnar i skogen?


Problemet är att det i princip bara finns jordbrukstraktorer, och de som endast vill köra i skogen får bygga om eller ta jordbrukstraktorn som den är. T ex plastskärmar och frontlastare är ingen höjdare i skogen. Tycker att marknaden borde räcka till för att ta fram någon modell som är renodlad för skogsbruk. Särskilt idag när jordbruket har börjat använda så stora traktorer. Det måste vara minskad efterfrågan på mindre traktorer nu än förr (i jordbruket).

Jag tycker mig se ett plant golv i Major. Hur är det i Proxima nu, är det plant där? Vet bara att tidigare modeller, typ i början av 2000-talet, inte har plana golv.

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Blivande snickare  
#213053
550 skrev:
totte skrev:Frågan är, hur många traktorer säljs till lantbruket, för varje som hamnar i skogen?

Tycker att marknaden borde räcka till för att ta fram någon modell som är renodlad för skogsbruk.

Från valtra får du en nästan komplett skogstraktor från fabrik om du berättar hur du vill ha den.

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

550  
#213055
Blivande snickare skrev:
550 skrev:
totte skrev:Frågan är, hur många traktorer säljs till lantbruket, för varje som hamnar i skogen?

Tycker att marknaden borde räcka till för att ta fram någon modell som är renodlad för skogsbruk.

Från valtra får du en nästan komplett skogstraktor från fabrik om du berättar hur du vill ha den.


A-serien har för liten hytt. Även med "skogshytten".
N-serien är för stora.

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

Blivande snickare  
#213056
550 skrev:
Blivande snickare skrev:Från valtra får du en nästan komplett skogstraktor från fabrik om du berättar hur du vill ha den.


A-serien har för liten hytt. Även med "skogshytten".

Nu har jag ingen personlig erfarenhet men inte om man är normal lång till kort va?

Avatar Fallback

Re: År 2013 =Ny Zetor model Major 80

550  
#213057 Jag är normallång och smal, men trots det har jag alltid haft en trång upplevelse när jag provsuttit i A-serien! Däremot en skogsombyggd Zetor är okej med plats i.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).