Bioenergi

Sälja ved (Al)

23 inlägg 13949 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sälja ved (Al)

snuffis  
#207923 Tjenare!

har fått ett gallringsuppdrag av en arbetskamrat, de vill att jag gallrar åt dem och får allt jag sågar ner som betalning, jag slipper ta reda på ris och annat, och med det tänkte jag klippa upp och sälja som hemved under våren, och det är obegränsat med jobb om jag vill, låter detta som en bra idé? just nu är det bara al jag håller på med,

Maskiner att tillgå är Motorsågen, traktor+ kärramed kran



   TS
Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

skogsbonne  
#207992 det är ju jätte bra om du vill ha ved

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

strombom2  
#207995 ja de låter som en bra ide. Al är nämligen bland de trädslagen för ved klyvning, det klyvs lätt, är inte speciellt tungt, sen så brinner allt upp dessutom blir nämligen ingen aska :D

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

vedförsäljan  
#207999 Tycker det låter bra!
Har gjort lika dant nu 3 år hos grannar mm
Du har ju alla grejer så hyggningen blir inga problem :P
hur grovt?
Problemet är att få en vettig timpeng av att få hugga

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

smygern  
#208030 ...
Senast redigerad av smygern tis 29 jan 2013, 20:11, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

snuffis  
#208057 snittet ligger nog på 25 cm

   TS
Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

generalsnus2343  
#212821 ska gallra ca5ha granskog ska jag köra ut veden skälv eller ska jag låta uppköparen ta hela jobbet

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

Blivande snickare  
#212825 Vad har du för maskinpark till förfogande?

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

mooos73  
#212827 Här söker rökerierna frisk alved med ljus och lyckta. Kolla med småskaliga rökerier!

Användarvisningsbild

Re: Sälja ved (Al)

vetinte  
#212848 Klart du ska göra deee :grin:
Kan du sälja eller använda de själv som ved så e de ju bra "pilsnerpengar" :lol:
O du gläder både din polare o naturen :wink:

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

vedförsäljan  
#213319 Tar åt sånna objekt ett par ggr varje år,slipper köpa dyr skog iallafall :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sälja ved (Al)

Camwood  
#213454
mooos73 skrev:Här söker rökerierna frisk alved med ljus och lyckta. Kolla med småskaliga rökerier!

Var i landet ligger Här? Och vad betalar dom för Alveden?

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

snuffis  
#214151 Dett ligger mitt i landet ;) jag har tänkt att ta 350/ m3 färdigkluvet och det är lite folk som har hört av sej och är intresserade

   TS
Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

vedförsäljan  
#214194
snuffis skrev:Dett ligger mitt i landet ;) jag har tänkt att ta 350/ m3 färdigkluvet och det är lite folk som har hört av sej och är intresserade

Kul! började själv likadant art hugga hos folk och det är perfekt då man får de sortiment en vill ist.
Men köper en del ochså,bekvämt!:)
Meb tycker du kan höja en 50:- m3 men der är ju upp till var och en.

Avatar Fallback

Re: Sälja ved (Al)

snuffis  
#214200 Oki tror du att någon vill betala 400 M3 för alved? men det känns ju lite jobbigt nu när vi håller på och försöker få igång vedkärran med kran och samtidigt ska man hitta motivation att ta sej ut i skogen och såga utan att man ser att det blir någon hög :P

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).