Skogsröjning

Alternativ till röjsåg?

35 inlägg 29683 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Alternativ till röjsåg?

Hema  
#192666 Ernst:
Bild


:smile:

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Alternativ till röjsåg?

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192703 Just den, tack Hema. Fast min är gammal och har träskaft.

Avatar Fallback

Re: Alternativ till röjsåg?

hans.w  
#212529 Fiskars Röjkniv är min absoluta favorit. Den håller sig vass länge, är lätt, avverkar bra, skön att hålla i, man tappar den inte så lätt och den går aldrig sönder. Jag har den alltid med och gör mest brunnsröjningar i förbifarten när jag är ute och går i skogen.

http://swe-se.fiskars.com/Produkter/Ved ... Rojkniv-X3

Avatar Fallback

Re: Alternativ till röjsåg?

Blivande snickare  
#212581 Kör med likadana, äldre modeller dock. Väldigt behändiga å med orange färg på skaftet syns dom nyare modellerna bra. Skär som små jävlar om man håller dom vassa. Gäller bara att hålla fingrarna undan, hade ett ivägen å det kostade 6 stygn :mrgreen: . Men så är det åxå det ända problemet/ tillbudet jag haft med dom över dom 12 år jag huggit med dom :-bd

Avatar Fallback

Re: Alternativ till röjsåg?

hans.w  
#212586 På 10 år har jag haft 3 st och visst har jag respekt för dom med tanke på vad som kan hända med fingarna. Den nya X3 känns som en bra vidareutveckling med gummerat handtag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).