Skotare

Rottne Blondin, dimension på packboxar

5 inlägg 6257 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne Blondin, dimension på packboxar

matte57128  
#208748 Är det någon som vet vad det är för dimension på de två packboxarna som tätar kring bromsaxeln (som går tvärs igenom växellådan) på en Blondin 750-1982?

I reservdelskatalogen är de benämnda 392 40 47 D9NN-2N289-AA
De finns inte i sortimentet hos min lokale handlare, därav frågan. Tänkte att man kanske kan köpa likadana hos t.ex Momentum, men då måste man ju veta dimensionen.

Jag vill inte ta isär det innan jag har packboxar att byta med, då maskinen inte kan bli stående okörbar i verkstaden någon längre tid. Annars kunde man ju tagit ur dom och mätt, men det är inget bra alternativ i detta läget.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Rottne Blondin, dimension på packboxar

Palakangas  
#208773 Vänd dig direkt till Rottne. De lagerför fortfarande mycket till Blondin.

Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin, dimension på packboxar

matte57128  
#208999 Bra tips! Jag har skickat ett mail till dom nu och lägger upp informationen här när de svarar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin, dimension på packboxar

matte57128  
#212347 Jag har ännu inte fått svar från Rottne, men däremot fick jag ett tips om en annan firma som är styva på Rottnedelar: Bonäs Maskincenter AB i Kil, tel. 0554-40732.
Så, nu har jag fått packboxarna och tänkte montera dom så snart det finns lite ledig tid.

Lite data på packboxarna:
Ytterdiameter: 40mm
Innerdiameter: 27mm
Bredd: 8mm

Beteckning: 111563XTC4 TCM 12

På förpackningen:
A25-11D NH83924047

Priset på dom var 95:-/st. alltså mycket överkomligt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne Blondin, dimension på packboxar

loppan  
#212349 Det är ju 7600 bakvagn samma som min traktorgrävare,borde finnas på Ellös.
Annars är ju p box sådant som man köper hos välsorterade kullager handlare,både tum och millimeter.
Brukar vara väldigt billigt som du märkte.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).