Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154696 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

SSAB  
#212183 Ett tips på hur oseriösa telefonförsäljare kan hanteras smidigt:

Jag ber dom vänligt att vänta ett ögonblick, vartefter jag låter bli telefonen tills dom lagt på.

- jag slipper prata med dom och därmed riskera att bli förbannad eller i värsta fall få samtalet ihopklippt till att jag gått med på något jag inte gjort.

- dessa skurkar får högre telefonräkning.

- om jag tar några minuter av deras tid så slipper någon annan hederligt arbetande företagare bli trakasserad av dessa idiotföretag.

Telefonförsäljning borde förbjudas! Tillför inget gott till vårt samhälle, bara elände.

Elmia
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

LBFront  
#212202
SSAB skrev:Ett tips på hur oseriösa telefonförsäljare kan hanteras smidigt:

Jag ber dom vänligt att vänta ett ögonblick, vartefter jag låter bli telefonen tills dom lagt på.

- jag slipper prata med dom och därmed riskera att bli förbannad eller i värsta fall få samtalet ihopklippt till att jag gått med på något jag inte gjort.

- dessa skurkar får högre telefonräkning.

- om jag tar några minuter av deras tid så slipper någon annan hederligt arbetande företagare bli trakasserad av dessa idiotföretag.

Telefonförsäljning borde förbjudas! Tillför inget gott till vårt samhälle, bara elände.


Kan bara hålla med telefonförsäljning är som cancer på sammhälls kroppen 😡

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#212227 Ber om deras organisationsnummer,
talar därefter om att jag aldrig köper något per telefon,
och ber därefter att de aldrig ska ringa mig igen och stryka mitt nummer ur sitt register.

Ringer de igen begår de ett lagbrott om jag förstått det hela rätt.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212258
SSAB skrev:- om jag tar några minuter av deras tid så slipper någon annan hederligt arbetande företagare bli trakasserad av dessa idiotföretag.

Ett ännu bättre sätt än at be dem vänta är att försöka låta intresserad, ställa massa frågor och sedan avsluta med att "jag köper av princip aldrig något via telefon". På det sättet kan man uppehålla dem i upp till 15 minuter och har samtidigt gjort en insats för sina medmänniskor.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

SSAB  
#212323
th skrev:
SSAB skrev:- om jag tar några minuter av deras tid så slipper någon annan hederligt arbetande företagare bli trakasserad av dessa idiotföretag.

Ett ännu bättre sätt än at be dem vänta är att försöka låta intresserad, ställa massa frågor och sedan avsluta med att "jag köper av princip aldrig något via telefon". På det sättet kan man uppehålla dem i upp till 15 minuter och har samtidigt gjort en insats för sina medmänniskor.


Håller med. Den som uppehåller en telefonförsäljare i 15 minuter utan att köpa något är i mina ögon en hjälte! Risken är väl att man retar upp dom och får en faktura iallafall.

En tävling om vem som kan uppehålla en telefonförsäljare längst vore kanske inte så tokigt? Skulle man få fler att hålla dom sysselsatta utan att få intäkter kanske man skulle få stopp på detta elände.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

machonisti  
#212325 Har en kompis han är egen röris brukar ställa telefon me högtalaren på så jobbar han och slänger ett ord då och då, efter en halvtimme säger han att skall fundera. Efter det brukar inte den firman ringa upp.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212327 Finns en app för er som har smartphones dom heter varningsinfo som man kan ladda ner på google play butik för er som har android, appen är gratis o det går även o lägga till telenummer som inte finns i appen, appen uppdateras ständigt med telefonförsäljarnummer när man lägger in nåt nummer så kan man bocka i så delar man med sig till övriga användare på varningsinfo, helt suverän app :-)

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212333
unnamed.jpg


unnamed (1).jpg




varje gång man startar upp själva appen så uppdateras blockeringslistan

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Vedia.se  
#212372
SSAB skrev:
th skrev:
SSAB skrev:- om jag tar några minuter av deras tid så slipper någon annan hederligt arbetande företagare bli trakasserad av dessa idiotföretag.

Ett ännu bättre sätt än at be dem vänta är att försöka låta intresserad, ställa massa frågor och sedan avsluta med att "jag köper av princip aldrig något via telefon". På det sättet kan man uppehålla dem i upp till 15 minuter och har samtidigt gjort en insats för sina medmänniskor.


Håller med. Den som uppehåller en telefonförsäljare i 15 minuter utan att köpa något är i mina ögon en hjälte! Risken är väl att man retar upp dom och får en faktura iallafall.

En tävling om vem som kan uppehålla en telefonförsäljare längst vore kanske inte så tokigt? Skulle man få fler att hålla dom sysselsatta utan att få intäkter kanske man skulle få stopp på detta elände.



Mitt rekord ligger på ca 45 min, resa från göteborg till kinna och hade tråkigt när en säljare ringde och ville sälja en PALL med tvättmedel... Han var nog lagom lycklig när jag avslutade samtalet med : Nä, nu är jag framme och hinner inte prata mer, du får ha en bra dag.

Lite taskigt kanske men de tycker jag det är att lura på folk saker på telefon med...

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Blivande snickare  
#212722 Taskigt, knappast, snarare genialt! :grin:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212803
Vedia.se skrev:Mitt rekord ligger på ca 45 min, resa från göteborg till kinna och hade tråkigt när en säljare ringde och ville sälja en PALL med tvättmedel... Han var nog lagom lycklig när jag avslutade samtalet med : Nä, nu är jag framme och hinner inte prata mer, du får ha en bra dag.

Lite taskigt kanske men de tycker jag det är att lura på folk saker på telefon med...


^:)^ ^:)^ ^:)^ \m/

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

olapersson  
#212816 oseriösa telefonförsäljare????
allvarligt, finns det seriösa??

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

ollefia5662  
#213283 Att det aldrig tar slut! Nu har det ringt person som vill prata med "företagaren", allså menar han mannen i huset, fast även jag är det.Säger att de är från Götene Energi!? Vi har inget med dem att göra!Ringer alltid dagtid, när min man är på jobbet, vilket jag har förklarat.Funderar på att ringa upp bolaget och fråga vad dom vill.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#215831 Måste bara ta upp varningsinfo som Huggarn82 nämnde tidigare, helt suverän app!
Har blockerat 2-3 nummer i veckan sen jag laddade hem den och har själv lagt till en hel hög nummer som jag sparat i telefonen.
IMG_3288.PNG

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228211 NIX funkar numera även på mobilen. Ring 077-228 00 00 från din mobil för att spärra den från allehanda telesäljare. :-bd :ymparty:
Källa http://www.mobil.se/nyheter/nix-registe ... 23818.html
Källa http://nixtelefon.org/
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).