Vedmaskiner, flishuggar

Vad tar ni betalt för veden?

244 inlägg 111635 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

vedförsäljan  
#212232 Nej det är klyvet och kapat,är nästan dyrast i stan :lol: och ändå säljer det. så satsa på kvalite för kvantite så ska ni se att lite kvalite betalar sig :grin:
förövrigt tänkte jag börja med tändved i papp påsar, blir perfekt till småsäckarna som egengligen är mitt huvud produkt

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212233
vedförsäljan skrev:Nej det är klyvet och kapat,är nästan dyrast i stan :lol: och ändå säljer det. så satsa på kvalite för kvantite så ska ni se att lite kvalite betalar sig :grin:


Vem vill köpa billig skit. :D

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Simon.M  
#212259
strombom2 skrev:Ja du, man säljer mýcket utav det helt enkelt, vi tar hem spiktimmer och kapar upp det de är billigt och blir myckett ved snabt. Vet inte hur många kubik vi säljer varje år men de är över 1000 lös kubik varje år.

Vad är spiktimmer ???

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Tosca  
#212261 Virke som vrakats pga metall vid inmätningen.

Användarvisningsbild

Re: Vad tar ni betalt för veden?

värmSkog  
#212267
D Brown skrev:rickard och VärmSkog, är "enheten" travad långved på en skogskärra, och priset plus moms?


På skotare för min del. Och ja

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

vedförsäljan  
#212276 sälj mindre och ta betalt för det man har istället för behöva "skänka" bort veden bara för bli av med den

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Simon.M  
#212279 Ja ganska onödigt att jobba dubbelt för samma pengar :)

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

rikard_e  
#212284 Vill inte ge bort skogen som jag slitit ut själv.
Samtidigt som jag vill göra rätt för mig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Simon.M  
#212292 450-500 kr kanske kan vara lagom verkar dom ta här i krokarna för Björk o en hundring billigare för blandved

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

rikard_e  
#212460
Simon.M skrev:450-500 kr kanske kan vara lagom verkar dom ta här i krokarna för Björk o en hundring billigare för blandved

talar vi fortfarande okapad och oklöven ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Simon.M  
#212463 Nej jag pratar om ved är det stockar du ska sälja så 160-200 kr för Björk travat här i mina trakter

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

Phantom  
#212471 Jag har fått runt 500-700m3 inkl.moms för blandved. ca.40%björk, 60% tall, gran m.m. Sånt som blivit över efter gallring, fällning m.m. Då har dom hämtat på plats.
Fick också 500kr m3 okluven i början på hösten.

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

skogshasse  
#212476
Vedproducent skrev:
strombom2 skrev:beronde på längden på veden.
men man vi tar 350kr m3

vi ska dock höja priset nu i år.

Ja se vad olika det kan vara. Jag tar 650-810 kr/m3 för björken fritt levererat.

Hur kan man överleva på 350 kr/m3?

ska kunden betala sådana priser kan kunden lika gärna använda direktverkande el det blir förmodligen billigare

Avatar Fallback

Re: Vad tar ni betalt för veden?

vedförsäljan  
#212521
skogshasse skrev:
Vedproducent skrev:
strombom2 skrev:beronde på längden på veden.
men man vi tar 350kr m3

vi ska dock höja priset nu i år.

Ja se vad olika det kan vara. Jag tar 650-810 kr/m3 för björken fritt levererat.

Hur kan man överleva på 350 kr/m3?

ska kunden betala sådana priser kan kunden lika gärna använda direktverkande el det blir förmodligen billigare


Direktverkande el ger ingen trevlig stund som en eldning i kamin och öppna spisen gör och värdesätts av många

Användarvisningsbild

Re: Vad tar ni betalt för veden?

vetinte  
#212525 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 16:42, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).