Motorsåg och handhållet

Stihl MS 201 C-M

39 inlägg 32992 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl MS 201 C-M

motorsågsmek  
#211796 Från och med nu så levererar vi en uppdaterad version av STIHL MS 201 C-M / MS201T. Denna version är utrustad med en uppdaterad cylinder som ger ett snabbare gassvar och ökad varvvilja liknande den på gamla MS200/MS200T. :grin: :grin: :grin:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

Emilio  
#211801 Hur stor är skillnaden?

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 201

palbin  
#211872 Låter väldigt bra ( - död åt miljöfläktarna! :) )

Varför inte köpa en ms200 eller ms200t istället?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

alstor  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211970 Hur vet man att man får den uppdaterade 201an om man köper idag? Det kanske är en hyllvärmare man får i handen.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212082 Du får cylinder och kolv utbytt på garanti,om du frågar din handlare! stihl mörkar lite om att det är ett problem på dom tidigare sågarna,och byter bara på dom som påpekar det!finns mig veterligt inget service meddelande!rätta mig om jag har fel!!!!!!!!!!!!!.Det blir skillnad med den uppdaterade cylindern!Varvar ändå inte lika mycket som 200 án,men bra gassvar och kraft!Så det rekommenderas starkt!

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

motorsågsmek  
#212151
alstor skrev:Hur vet man att man får den uppdaterade 201an om man köper idag? Det kanske är en hyllvärmare man får i handen.


plockade precis upp några nyhemkommna sägar med nya cylindern tyvärr ingen skillnad på sågarnas utseende synd!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

SawTroll  
#212299
huggar*n skrev:Du får cylinder och kolv utbytt på garanti,om du frågar din handlare! stihl mörkar lite om att det är ett problem på dom tidigare sågarna,och byter bara på dom som påpekar det!finns mig veterligt inget service meddelande!rätta mig om jag har fel!!!!!!!!!!!!!.Det blir skillnad med den uppdaterade cylindern!Varvar ändå inte lika mycket som 200 án,men bra gassvar och kraft!Så det rekommenderas starkt!


Det er liten tvil om at mange har blitt skuffet over MS201, vi får se hvor mye endringen hjelper.....

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

stellan  
#213442 Verkar inte vara solklart att detta är något som täcks av garanti.
Finns det mer information någonstans?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

MG:s  
#213958 Jag pratade med min handlare i fredags och de har bytt kolv+cylinder på 2 sågar men menade på att det inte blev någon skillnad!!
Hur ska man göra...........
Vill ha en ms 200:a!

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 201

Vedia.se  
#213975 Jag vill också ha en ny ms200, gillar inte alls den nya men har dock ej provat någon med ny cylinder.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

Storken  
#214022 Jag gillar min MS 201 skarpt! Den var trög i gasresponsen till att börja med, men det upplevde jag som en justeringssak. Dessutom blev den betydligt bättre när jag hade kört igenom en 25 liter eller så. Den kräver en viss inkörning för att lossna i motorn.
Kan inte alls hålla med om att 200an var bättre! Med den här kan jag köra hela dan utan att känna av några problem i fingrarna och det gick inte med 200an! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 201

palbin  
#215757
motorsågsmek skrev:Från och med nu så levererar vi en uppdaterad version av STIHL MS201/MS201T. Denna version är utrustad med en uppdaterad cylinder som ger ett snabbare
gassvar och ökad varvvilja liknande den på gamla MS200/MS200T. :grin: :grin: :grin:


Vilka är "vi"?

Jag har efter att ha kvistat ett (för min referensram) stort antal
medelstor björk de senaste tre halvdagarna kommit inse det
stora värdet i de två Stihl 020 och MS200 pluttsågar jag på min
skogsproffsgrannes inrådan anskaffat ... . (Tidigare gjorde jag
detta med 346xp, men det vill jag inte längre :) .)

Hur som helst - vilka är vi och vad kostar sågarna???

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 201

värmSkog  
#222277 Fick se att i USA så finns det en såg som heter Stihl ms 201c-e. Är det samma såg som säljs här i Sverige? Eller har dom bara olika namn här och där?

Användarvisningsbild

Stihl MS 201 C-M (& VW)?

traktorz  
#311267 När kommer uppdateringen med M-Tronic?

Vad kommer den att kosta?

Har den förgasarvärme?

Förmodligen är den för klen i motorstyrkan till att även driva handtagsvärme !

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 201

roa  
#312431 Hej ! jag röjer Bok M.M med stihl MS 201 den sågen är inte färdigutvecklad fören den har handtagsvärme och drivkrans när kedjan hoppar av blir drivlänkarna förstörda av kuggkransen, platsen in till cylindern går sönder och man fyller cylindern med skit. För mig helt obegripligt att Stihl kan släppa ett sådant såg och kalla det för proffs såg.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).