Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 68979 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

vetinte  
#211753 Nu börjar de hända nått :grin:
Ja ett riktigt skyddande skal ska jag ha. Har kollat runt lite o vade värkar så finns der bara ett på den svenska marknaden http://www.iphonebutiken.se/griffin-sur ... -2718.html
Att man sen kan välja råsa gör de ju lättare att hitta i skog o mark :lol:

Hur funkar de om du tar en bild med Iphonen o vill ha in den i datorn (pc) ?
Koplas Iphonen bara in via kabel o "ploppar" upp som en hårddisk som du seda flyttar bilden från ?

Hastigheten på internätt e som jag skrev längre upp inte så viktig (kommer att bli snabbare än de ja har idag ändå) Men att den funkar e viktigt.
Tänkte nämligen "döda" de mobila bredbandet jag har på min pc idag. I samma veva.
Så att kunna använda Iphonen/s3 till uppkopling via pc:n vill jag kunna.

Vet inte om jag skaffar en surfplatta senare men nån ny "surfdator" blir jag nogg tvungen till att skaffa längre fram. O blir de en Iphone 5 nu o jag trivs med den o den funkar så blir de nogg nån form av mac-bok tror jag.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

peo528  
#211754 Jag har en iphone 4s som jag har använt i ett halvår ca. Jag skaffade ett survivorskal till den på iphonebutiken som jag har på när jag är i lite hårdera moljöer ( vilket är typ hela tiden) på så sätt så är den i det närmsta helt skyddad. När det gäller själva användandet så har jag haft ett x antal olika androider innan o dom har funkat tillfredställande men nu när jag testat iphone så kan jag bara säga aldrig mer android. Frun har android o jag tycker den är så krånglig o omständig så jag håller mig långt bortanfrn den.

Mitt råd blir. Köp en iphone. Du kommer inte bli besviken..

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

vetinte  
#211755 Hmmm låte bra.
Men de jag klurar mäst på e dehar med internettuppkopling via dator PC, o bilder.
Om jag tar en bild med Iphonen o vill ha in den i datorn PC hur gör jag då ?
Vad jag hört e de sååå krongligt ( måste ha särskilda program för att överföra filer ). Men har även hört att "du gör som vanligt, Kopplar in den i datorn via kabel o så "ploppar" den upp på skärmen som vanligt".

De e ju dehär med pc o mac kompabiliteten. vad jag förstår ?????????

Var precis o läste lite tester på kameran i Iphon 5 och s3:an. De värkar som Iphon 5 e mycket bättre. O de e ju en fördel eftersom man oftast har med sig telefånen o inte systemkameran.
Men jag vill ju att det ska funka smidigt. O änsålänge har ja inte för avsikt att köpa MAC.

O så var de ju detta med att använda 5:an som modem vid uppkopling med datorn oxå.
Funkar de med kabel i usb porten bara ????

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

traktorz  
#211759
vetinte skrev:Har kollat runt lite o vade värkar så finns der bara ett på den svenska marknaden http://www.iphonebutiken.se/griffin-sur ... -2718.html

-Häftigt skal!

vetinte skrev:Hur funkar de om du tar en bild med Iphonen o vill ha in den i datorn (pc) ?

Till och med min gamla Windows XP drar igång "Guiden skanner och Kamera" när jag ansluter via USB-kablen. Du väljer här vilka bilder som ska kopieras till datorn.
Alternativt Apples egen iTunes, som är det överordnade verktyget för uppdateringar, backup, mm...

vetinte skrev:O så var de ju detta med att använda 5:an som modem vid uppkopling med datorn oxå.
Funkar de med kabel i usb porten bara ????

Ja, via USB-kabel, Bluetoooth, eller WLAN. Mycket smidigt, dock har min gamla iPhone3GS bara de två förstnämnda alternativen.

Så med en USB-kabel så löser du dessa två enkla problem.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

vetinte  
#211768 Ja vist va de :grin: Får nogg bli ett sånt ganska om gående. Clas ohlsson har de oxå men bara svart.

:grin: De låter ju kanon. Då e där nogg inte så mycket att tveka på tror jag :grin:
Kommer nog att bli ögonfån ägare som de ser ut.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211881 Med min Sony är det då bara att koppla i USB sladden så får man in bilderna i datorn.
Liten är den också, och mycket lättare än syrrans IPhone, tror hon har en 4, den är löjligt tung.

Jag är fortfarande helnöjd med min Xperia GO, har tålt verkstadsmiljön än så länge, är ju bara nån vecka gammal ifs.
Det enda dåliga jag har märkt är att jag kan ändra volymen även med "knapplåset" på (släckt skärm) så den blir helt ljudlös. Tog ett tag att fatta varför jag missade samtal :)
Nu när jag vet om det så är det inget problem dock.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#212723 Kom en ny programvara uppdatering till S2:an för någon dag sen. Gjorde den först i går å det blev en helt ny telefon! (nästan)
Enklare att flytta ikonerna å enklare att skriva memo. Galleriets nya utseende är dock helt åt helvete, i klass med min gamla nokia tegelsten :mrgreen:
Och om jag förstod texten rätt så var det Jelly bean programvara som installeriades, å som Admin skrev tidigare i tråden så har den ju funnits till S3:orna sen september men nu kom den till S2:orna! :grin:
Har blivit riktigt intressant den här tråden, fortsätt skriva gottfolk! \m/

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Husqy346  
#212778 Jag har Sony experia Acro S nu som arbetstelefon samt en Motorola defy + som privat.
Dock så kommer uppsättningen inom kort att vara så här i stället.
Motorola Razer i som jobbtelefon. Då den har bättre taltid och mera Mah på batteriet .
Sony Experia Acro s kommer att få fungera som privattelefon .
Bägge defyna kommer att säljas.
Jag streamar mycket musik över Bluetooth till peltor ws 5 xp så då vill man ju ha en telefon med stort batteri som räcker mer än 10 tim.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

vetinte  
#212786 Japp då var de klart. Iphon 5 beställd :grin:
O abonemang avslutade o ändrade o F...n allt va man ska göra :???:
De värkar vara mer krongel än jag trodde. Jag som trodde vi levde i datoråldern o allt bara var ett musklick bort :lol: Men så värkar de inte vara.
Så nu får vi se om jag försvinner innom nåra dar eller jag fixar uppkoplingen etc.
Fortsättning följer på ett eller annat sätt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

totte  
#212844
Jag som trodde vi levde i datoråldern o allt bara var ett musklick bort


Det är mänskligt att fela, men för att verkligen ställa till det krävs det en dator.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

vetinte  
#212849
totte skrev:
Jag som trodde vi levde i datoråldern o allt bara var ett musklick bort


Det är mänskligt att fela, men för att verkligen ställa till det krävs det en dator.

:lol: Ja de har man fått erfara mer än en gång :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222950 Efter en rad läst nånstans,så har jag tittat lite på Handheld men mitt tekniska kunnande slutar nånstans vid spett och rörtång,så jag har inte en aning om vad dessa tingestar går för,eller vad dom är kompatibla med för övrig utrustning typ Peltorlurar.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#228464 Kanske dags för en liten uppdate igen då :smile:

S2:an har fungerat helt problemfritt, endast ett mindre driftstopp när laddaren farit på villovägar :oops:
Några små system uppdateringar har gjorts, ingen större inverkan på den dagliga användningen dock.

Har också fått ett gult chiquita skal till den av en kompis så nu har jag enligt kompisarna ett bananskal :mrgreen:

Men nu har ju nya s4 kommit ut så ni som skaffat såna kan ju alltid skriva in lite komentarer och åsikter. Eller vad ni nu sen har för fånar... Feel free :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#228469 Ja, tål ju att sägas att jag aldrig haft den i plastpåse vid skogsjobb, bara i inre bröstfickan!

Men nog kanske det skulle löna sig att lägga den i en påse nästa gång... :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228492 Jag har haft en HTC Desire i två och ett halvt år, nu börjar batteriet ha gjort sitt.
Så nu blir det en ny HTC One för mig.... med skyddande skal för skärm och gummi skal till telefonen..

:D :D :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).