Bioenergi

vedsäckar

65 inlägg 48942 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: vedsäckar

sveakatten  
#208247 Vad har du för säckar Slurfi?

Användarvisningsbild

Re: vedsäckar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208281
Bild

Jag har Espegard 1,5 P136 med fast botten, de finns även med öppningsbar botten.
Enormt kraftiga men svindyra så de måste hålla minst tio år.

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#208290
Slurfi skrev:
Bild

Jag har Espegard 1,5 P136 med fast botten, de finns även med öppningsbar botten.
Enormt kraftiga men svindyra så de måste hålla minst tio år.


Dom såg fina ut är det samma typ av nät som på ett fotbolls mål??

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

vedförsäljan  
#208304 De erfarenheter av billiga kubiksäckar är just att dom spricker i vårsolen redan första året!
Dom som jag köpte då var granngårdens,rena skiten.
Dom få kronorna en rejäl säck kostar är billigt mot att packa om :surp:

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

skogsbonne  
#208317 jag hitta inga vanliga 1 m3 säckar på granngården. Fanns bara för 40 kr st och det kan ju inte en vanlig säck kosta...

   TS
Avatar Fallback

Re: vedsäckar

sveakatten  
#208506 Någon som provat dessa?
http://www.sparrsmotor.com/productinfo. ... 8&pgid=388

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Husqy346  
#208508
sveakatten skrev:Någon som provat dessa?
http://www.sparrsmotor.com/productinfo. ... 8&pgid=388


Priset va ju humanitärt jag tvivlar dock på att kvaliteten är så bra. Sedan gillar inte jag när man måste låsa sig på vist antal. Tusen säckar är ju massor.Det blir jäkligt dyrt med.
Jag hade 90 i produktion o det var bara en gång de inte räckte till.

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#209487 1 kubiks säck stativ är det samma som alla säljer eller är det skilnad på dom skiljer ju lite i pris när man tittar runt. vad har ni o är ni nöjda ??

Användarvisningsbild

Re: vedsäckar

stegmaster  
#209522
Simon.M skrev:1 kubiks säck stativ är det samma som alla säljer eller är det skilnad på dom skiljer ju lite i pris när man tittar runt. vad har ni o är ni nöjda ??

Har köpte alle mine från Espegård(Norsk ved), och man kommer inte undan at man får svetsa lite på dom nu och då. (veden slår ju ganska friskt mot stativet när den kommer från tranportsbandet.)
Har dock endast kört totalslut på 1 stativ, som inte går at repa, mer.
Men för et tag sen sålde dom slut på en forstärkt typ(som dom av någon konstig årsak inte lyckas sälja tillräckligt av, så dom slutade med dom) som jag lyckades hitta 2 stk av, och dom håller ihop.(Hadde jag varit medveten om detta skulla jag köpt flera av dessa forstärkta, för annars er ju orginal stativen forbruksvara om kör lite volum, er min erfarhet.)

Gissar dessa forstärkta stativ väger nästan dubbla motsvarande vanliga typen, men inget som stör mig.
Heller lite mer vikt en at dra fram svetsen i onöden. :wink:
Men hur dessa från Espegård står sig mot andra vet jag inget om.

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#209535 klyver med vanlig klyv o tänkte kasta i för hand är så jädra trött på alla moment med veden så nu ska jag köpa såna säckar o bara slänga en presening över dom så får dom stå ute är planen får hoppas det funkar fint o veden inte blir blöt

Användarvisningsbild

Re: vedsäckar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209536
Simon.M skrev:
Slurfi skrev:
Bild

Jag har Espegard 1,5 P136 med fast botten, de finns även med öppningsbar botten.
Enormt kraftiga men svindyra så de måste hålla minst tio år.


Dom såg fina ut är det samma typ av nät som på ett fotbolls mål??

Jo det kan man säga, riktigt rejäla.

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#209631 bonnets stativ verkar billigast som jag hittat någon som har ett sådant ??

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#209866 http://cgnord.se/sida19.html ganska billiga men hur dom är har jag ingen aning om

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Henrik Petersen  
#209949 Hej

Är det nån här som provat NIMAs mammut säck?. Funkar det eller blir det ostadigt??

Henrik

Avatar Fallback

Re: vedsäckar

Simon.M  
#209978 Hittar ingen mammut säck på deras sida kan du läga ut en länk

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).