Skotare

Har jag en sliten motor på min Ösa 250???

19 inlägg 11545 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ösa  
#20935 Ska också följa sugslangen så får jag se om jag hittar magnetventilen.
Hur fungerar magnetventilen? Något speciellt man behöver tänka på om den ska rivas isär?

   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Thunborg  
#20952
lejon.e skrev:Ska också följa sugslangen så får jag se om jag hittar magnetventilen.
Hur fungerar magnetventilen? Något speciellt man behöver tänka på om den ska rivas isär?

Har du deiselvärmare har du någ 2 st .
Dom sitter som säkerhet om maskin böjar brinna, ventilen stänger när du bryter strömmen , är allt ok hörs ett knäpp ljud när du knäpper på huvudströmmbrytarn.
Som står skrivet ovan kan du skruva bort ventilen och skarva slangen.

Avatar Fallback
Ösa  
#20971 Har ingen värmare så då blir det ju bara hälften så svårt :D
Jag får ta och kolla upp denna, ska ut och kika i morgon men något klickande ljud har jag inte hört när jag sätter på huvudströmmen så då kanske det är något probelm med den. Den kan ju även vara urkopplad sen tidigare.

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21197 Hejsan,vi hade ett liknande fel på våran en gång,det visade sig efter många om och men att en backventil i bränslematarpumpen var loss.
Prova att lossa locket på pumpen under silen sitter 2 backventiler kolla att dom är ok

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).