Bilar

Köpa Navara med 20k mil

23 inlägg 42563 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

axwell  
#208963
Tosca skrev:
axwell skrev:Vilket fordon syftar du på, är det något som kan bli dyrt?

Några tusen extra mot en vanlig service brukar det bli, jag servar hos en fristående verkstad, så jag vet inte hur mycket det kostar hos märkesvännerna.
Byte av vattenpumpen brukar ingå hos de mer nogräknade.


Ah, du menar på Navaran eller Forestern?
Många Subarumodeller har kamrem som byts vid 10000-milaservice, såg som värst ett pris på 16000 kr för det jobbet.

Kamkedja är det på andra Subaru, liksom på Skodas 1.8TSI.

Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

Tosca  
#209006 Rem på min Passat, VAG växlar efter behag verkar det som då.

Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209007 Köpte en ny Hi-lux d-cab före jul,gav 254 tusen inkl.,privatbil.
Inget lyxåk utan en DLX style med el m-v,dubbdäck på plåtf. och ett beg lock som dom hade liggande monterat.
Var i alla fall standard med ac,abs drag och stereo som man kan spela nog så bra med,fick även med reg.bes till 2800 kg på kroken med.
Hade letat beg,bilar i ca 1,5 år och bara konstaterat att de var dyra.

Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209087
bengt.a skrev:Köpte en ny Hi-lux d-cab före jul,gav 254 tusen inkl.,privatbil.
Inget lyxåk utan en DLX style med el m-v,dubbdäck på plåtf. och ett beg lock som dom hade liggande monterat.
Var i alla fall standard med ac,abs drag och stereo som man kan spela nog så bra med,fick även med reg.bes till 2800 kg på kroken med.
Hade letat beg,bilar i ca 1,5 år och bara konstaterat att de var dyra.


Har tänkt lite så med. LRF bonusen gör ju endel med. Vad får du får månadskostnad på en sådan eller cashade du för den?

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

Sune77  
#209152 Jag var själv inne på att skaffa en Nissan Navara men läste på ett annat forum att en del av Navara dieslarna hade haft problem med vevstakslagren är säkert åtgärdat nu men kan vara värt att kolla upp


Anledningen till redigering hittade tråden i det andra forumet

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=50&t=93263

Användarvisningsbild

Re: Köpa Navara med 20k mil

finskpinne  
#209158 Finns en hel del skriver på detta forum också om Nissans helkassa motor(YD25DDTI). Har själv haft en sån som spottade ut veven genom sidan på blocket. Det var inte bara vevstakslagren som var dåliga, det var en hel del små detaljer som gjorde att motorn inte höll. Finns många som bytte lagrena till en ny version men som ändå inte motorn höll på.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Navara med 20k mil

Kse  
#209183
finskpinne skrev:Finns en hel del skriver på detta forum också om Nissans helkassa motor(YD25DDTI). Har själv haft en sån som spottade ut veven genom sidan på blocket. Det var inte bara vevstakslagren som var dåliga, det var en hel del små detaljer som gjorde att motorn inte höll. Finns många som bytte lagrena till en ny version men som ändå inte motorn höll på.

Nä ska man få dom att hålla så är det "the full monty" som gäller.

Avatar Fallback

Re: Köpa Navara med 20k mil

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209283
sunemangs skrev:
bengt.a skrev:Köpte en ny Hi-lux d-cab före jul,gav 254 tusen inkl.,privatbil.
Inget lyxåk utan en DLX style med el m-v,dubbdäck på plåtf. och ett beg lock som dom hade liggande monterat.
Var i alla fall standard med ac,abs drag och stereo som man kan spela nog så bra med,fick även med reg.bes till 2800 kg på kroken med.
Hade letat beg,bilar i ca 1,5 år och bara konstaterat att de var dyra.


Har tänkt lite så med. LRF bonusen gör ju endel med. Vad får du får månadskostnad på en sådan eller cashade du för den?

Inte med i lrf har aldrig tänkt köpa nytt,lade en del kontant sen blev det pantbrev på fastighet,var ju inte belånat nått där tror jag,ångrar att jag inte tog in en del av lo-lånet på traktorn och kärran,fick 3,14 i ränta istf 6% på lo-lånet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).