Öppna kategorin

Swedbank delar ut 9,90 kr

7 inlägg 4598 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Swedbank delar ut 9,90 kr

loppan  
#208343 Jag förmodar att det finns en del aktieägare i Swedbank samt en och annan kund här.
Swedbank föreslår inför bollags stämman utdelning på 9,90 kr per aktie.
Jag förmodar att det är samma på A som preferens aktien.
Utdelningen kostar totalt 10,8 mijarder.

http://www.di.se/artiklar/2013/1/30/wol ... s-favorit/
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/en ... 873362.svd

Räntenettot steg till 5.465 milj för 2012.

Vinsten motsvarar en vinst på 1200 kr per kund eller 750.000 kr per anställd.

Något att tänka på vid förhandling om ränta på lån och skogskonto.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208360 Mina föräldrar var kunder hos föreningsbanken i minst 50 år.

När jag skulle ta över efter föräldrarna så ville jag låna(swedbank)150 000 kr till renovering.

Bankkontakten vi hade var kvar efter dom blivit swedbank, när jag la fram mitt ärende gick hon till bankchefen och frågade om det var ok, chefens svar var 5000 kr får du låna!!

Trots jag hade jobb och fastigheten var värderad till 600 000 kr, bytte till Handelsbanken där det inte var några problem.

Swedbank-Nej tack

Avatar Fallback

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208369 Swedbank har tappat väldigt många kunder pga att de inte skött sina kundkontakter.

Avatar Fallback

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

r93  
#208372 Jag har sålt alla...... :cry: :cry: :cry: och satte pengarna i värdelösa småbolag..... :oops: :oops: :cry: :cry: Läropengar kallas det.

Användarvisningsbild

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

loppan  
#208374 Men pengar tjänar man ändå.
Vad jag vill peka på förutom den höga utdelningen som glädjer aktie ägarna är den exeptionella
lönsamheten som finns inom banksektorn just nu.
Lönsamheten i andra affärsbanker är förmodligen liknande oavsett vad man tycker om Swedbank.
Dom har visserligen inte släppt sitt årsresultat ännu men alla har i dag bra räntenetto.
Vi kommer att se fler resultat av denna sort den närmaste tiden.

Kunderna måste ifrågasätta bankerna i högre utsträckning vilket kan vara lättare sagt än gjort.

Osis r93,men sådant är livet som aktieägare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208376 Luftpengar går alltid att trycka, tyvärr är det nån som måste betala bluffen

Användarvisningsbild

Re: Swedbank delar ut 9,90 kr

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208379 Varken ägare eller kund... B-)
Av hävd var salig Wermlandsbanken klanens val, i början på 90 talet i den stora oredans tid så bytte jag till likaledes salig Föreningsbanken som snart efter fusionerade med den lokala sparbanken [-x som jag snabbt konstaterade var ingenting för mej... tvärs över torget till Handelsbanken som jag väl säger "so far so good" om...

Naturligtvis är alla bankmän per definition $-) mer eller mindre nasare och procentare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).