Traktorn i skogen

Annonstips Blocket mfl

151 inlägg 87423 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208020

Det tycker då jag i allafall speciellt om du jämför med t ex denna http://www.blocket.se/blekinge/Husqvarn ... ?ca=16&w=3
Senast redigerad av Skogshuggarninorr35 tis 29 jan 2013, 10:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208023 Istället för att köpa en dyr huggarvagn t ex http://www.blocket.se/kronoberg/Kockums ... ?ca=16&w=3

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

T Landström  
#208032
Skogshuggarninorr35 skrev:

Det tycker då jag i allafall speciellt om du jämför med t ex denna http://www.blocket.se/blekinge/Husqvarn ... ?ca=16&w=3


Det tyckte jag oxå...
Har en kusin som säljer sågar och han sa att han kan ta max 500 :- för en så gammal såg...men säkert någon stackare som köper...

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208035
T Landström skrev:
Skogshuggarninorr35 skrev:

Det tycker då jag i allafall speciellt om du jämför med t ex denna http://www.blocket.se/blekinge/Husqvarn ... ?ca=16&w=3


Det tyckte jag oxå...
Har en kusin som säljer sågar och han sa att han kan ta max 500 :- för en så gammal såg...men säkert någon stackare som köper...


Ja siste idioten är inte född så det går alltid att sälja något till överpris

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208037
Skogshuggarninorr35 skrev:Istället för att köpa en dyr huggarvagn t ex http://www.blocket.se/kronoberg/Kockums ... ?ca=16&w=3


Jo en gammal skotare och lite smide så får man nog ut ett bra värde av investeringen.
64000:- för den Kockumen känns värt iaf som ombyggnadsobjekt.
Förutsätter förstås en mkt kraftig jordbrukare framför.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208039 Ha ha en Ford 4000 kanske :lol:

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208040 Om den är blå så får man alltid kompensera för överkraften och gå ner nån storlek.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208041 precis får akta sig så man inte drar lös boggieinfästningen.

Skämt åsido en kockum 850 är faktiskt inte så stor som det ser ut i verkligheten, dom är inte så breda och svänger ganska bra.
Sen finns det ingen hitech-datatjosan som kan jävlas i dom heller

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208045
Skogshuggarninorr35 skrev:precis får akta sig så man inte drar lös boggieinfästningen.

Skämt åsido en kockum 850 är faktiskt inte så stor som det ser ut i verkligheten, dom är inte så breda och svänger ganska bra.
Sen finns det ingen hitech-datatjosan som kan jävlas i dom heller

Vad snopen man skulle bli om man kommer hem med ett rejält lass
och så märker man att boggielådorna med hjul och allt är kvar i skogen.

En här i grannbyn gjorde en rätt fin ombyggnad av en Teg till jordbrukaren
och en av argumenten var vägtrp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

Skogshuggarninorr35  
#208053
Slurfi skrev:
Skogshuggarninorr35 skrev:precis får akta sig så man inte drar lös boggieinfästningen.

Skämt åsido en kockum 850 är faktiskt inte så stor som det ser ut i verkligheten, dom är inte så breda och svänger ganska bra.
Sen finns det ingen hitech-datatjosan som kan jävlas i dom heller


Slurfi skrev:Vad snopen man skulle bli om man kommer hem med ett rejält lass
och så märker man att boggielådorna med hjul och allt är kvar i skogen.




Slurfi skrev:En här i grannbyn gjorde en rätt fin ombyggnad av en Teg till jordbrukaren
och en av argumenten var vägtrp.

Skulle det hända tror jag att man inte skulle köra något fordon igen, möjligtvis en spark.
Satt han kran på kärran efter en vanlig jordbrukare eller?
Och tanken på kockumen var ju att den skulle vara komplett :wink:

Avatar Fallback

Re: Annonstips Blocket mfl

OlaE  
#208054 Det är ju fördelen med jordbrukare - du kan hålla högre hastigheter vid vägtransport, du kan koppla ifrån vagnen och använda traktorn till annat, och du har lägre bränsleförbrukning, man kan nog t.o.m. halvera förbrukningen jämfört med en skotare.

Frågan är hur mycket nytta du har av den högre kapaciteten som du kan få ut av en skotare.
Kör du bara ditt eget virke, eller kör du åt andra, hur mycket transporter talar vi om, och så vidare.

Avatar Fallback

Re: Annonstips Blocket mfl

Tosca  
#208144 Countyn är ju en jordbrukare redan, med rulldriften urtagen är det bara hjulaxlarna som bromsar kärran.
Den går väl inte så fort, 25-30 efter väg skulle jag gissa, den gjordes ju före 40-traktor-tiden.

Användarvisningsbild

Re: Annonstips Blocket mfl

totte  
#208150

Väldigt optimistiskt, om dom är i fint skick, sådär 800 kr/st.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).