Bilar

rost på ny Ford Ranger?

46 inlägg 38795 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178261
masterchief skrev:Har åkt en hel del i Izuzu och måste ge sätena en brasklapp.
Alldeles för slappa o dåligt stöd för kroppen i.
Gillar Rangerns hårdare säten bättre. Har iofs skinnklädsel, kanske ger en annan upplevelse.
Men Izuzuns känns med lågbudget i sätena.

Det har jag läst om Toyotas stolar också+att man sitter bättre bak än fram.Det är nog hugget som stucket vilken som är optimal,VW är nog riktigt bra syns dessvärre på 2ahandsvärdet,iaf med dubbelhytt.

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205364 Då vare dax igen då. Lackgaranti 2 år..

Bilen (my2011) målades om efter förra gnället, å såg väl ok ut.
En liten stund....

Nu är det nästan lika illa igen, på samma ställen, dörrgångar etc.
ÅF säger att dom får direktiv från Ford att använda samma dåliga färg igen, en blaskig vit som kanske passar i sydafrika....
Gnäller vidare till Ford GBG, inga klara besked...

Köp inte en solid vit Ford, kanske e metallicfärgerna bättre.

   TS
Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Amatörhuggare 62  
#205407 Hej

Jag har en kompis på bilprovningen, han säger att både Ford och Mazda rostar mycket.
Han är på tunga sidan och besiktar mycket lätta lastbilar ochså.
Toyotan har minst fel på deras station i alla fall.
Han har 11 års erfarenhet och på samma station.

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

halvproffs  
#205412 Besiktade RAV-4an-årsm 02 för några veckor sen. 20 000mil inte en rostprick har aldrig varit ett fel på den. Bytt några lampor, det är allt. Besiktningsman sa att det var sällan anmärkningar på Toyota.
Annat är det med min Caddy. Skrev lite om den i vinterrapporten.

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Amatörhuggare 62  
#205414 Om man kollar på bytbil, hur olika bilar faller. Så tycker jag att Caddys sjunker till halva priset bara på ett par år. Kan ju vara på dom jag kollat. Statistiken jag har kan ju vara fel ?? !!

Någon som vet mera ?

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Skogsmange  
#205512 Min ranger rostar också! Rostskyddsgarantin innebär att man kör in till verkstaden och sen tar dom fram penslen och målar över rosten... :x Har man 1,5 hytt rostar det i trösklen mellan dörrarna. Krokarna på flaket börjar ju rosta när bilen är ny.. För övrigt tycker jag att bilen funkar bra. 11000 mil och bara service inga reparationer. Det är ju också en billig bil. Provade isuzu när jag köpte men den tyckte jag gick riktigt dåligt,automatlådan kändes som den var konstruerad på 70 talet. Trött var den också trots att det var 3 liters motorn.

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Skogsmange  
#205514
kalhygge skrev:Då vare dax igen då. Lackgaranti 2 år..

Bilen (my2011) målades om efter förra gnället, å såg väl ok ut.
En liten stund....

Nu är det nästan lika illa igen, på samma ställen, dörrgångar etc.
ÅF säger att dom får direktiv från Ford att använda samma dåliga färg igen, en blaskig vit som kanske passar i sydafrika....
Gnäller vidare till Ford GBG, inga klara besked...

Köp inte en solid vit Ford, kanske e metallicfärgerna bättre.

Nej, för min e silver..

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

land cruiser  
#205878
halvproffs skrev:Besiktade RAV-4an-årsm 02 för några veckor sen. 20 000mil inte en rostprick har aldrig varit ett fel på den. Bytt några lampor, det är allt. Besiktningsman sa att det var sällan anmärkningar på Toyota.
Annat är det med min Caddy. Skrev lite om den i vinterrapporten.

Toyota är grymma bilar hade också en rav 4 förut inte ett enda problem samma med lexusen och land cruisern är underbar

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

Skogstinsen  
#206622 Jag skulle aldrig köpa en Ford Ranger!!! Grannen har haft 2 stycken en från 2010 och nu den sista årsmodellen med manuell växellåda, tror det är en 2012. Och BÅDA har rostat på sina ställen efter bara 1500 mil. Vilka skitbilar!!!

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

superglue  
#206627 Min är en 2007 som gått 18000 mil och den har samma rost som alla andras, men förutom det och den lite höga växlingen innan man lägger i lågväxeln så är jag väldigt nöjd med bilen. Jag köpte den i årskiftet 2010/2011 och då hade den gått 8000 mil så jag har ju ändå gjort någon timme i den :wink:

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

snubblaren  
#206779 Varför ska man köpa en ford ranger istället för mazdan den är baserad på, skiljer det något på dem förutom estetik?

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

totte  
#206814 Rosten?

Avatar Fallback

Re: rost på ny Ford Ranger?

snubblaren  
#206820 Haha rostar mazdorna ännu mer? :P

Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206851 Haha, vet ej hur mazdan är, men sämre färg än ford-vit får man leta efter..

Ja kontakta Ford kundtjänst, dom rekommenderar att ÅF får bättra på färgen igen, (ÅF menar att det inte kommer bli bra pga Fords anvisade metod o färg, det kommer bli lika dåligt igen) och OM felet kommer tillbaka igen efter lackgarantin gått ut, så KAN dom kanske göra nått igen, men inget dom lovar... Fyyyy va trött man blir..

   TS
Användarvisningsbild

Re: rost på ny Ford Ranger?

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206860
Skogstinsen skrev:Jag skulle aldrig köpa en Ford Ranger!!! Grannen har haft 2 stycken en från 2010 och nu den sista årsmodellen med manuell växellåda, tror det är en 2012. Och BÅDA har rostat på sina ställen efter bara 1500 mil. Vilka skitbilar!!!


Vilken del av landet gäller detta, och är det solid eller metalliclack?

Kanske ska man starta ett uppror, detta liknar ju rena bluffen från Ford.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).