Bioenergi

blandved

31 inlägg 17955 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: blandved

jonathanA  
#92018 jag tycker det är som att slänga pengar i sjön, att ha björk i blandveden!
Blandved =allt utom björk med vettig mängd barr! min åsikt!

Avatar Fallback

Re: blandved

vedförsäljan  
#205047 Bara löv träd, cirka 4 olika trädslag mest asp,al lite björk,ek ibland sälg. Lite ek är inte farligt om du inte överstiger 25%
Alla kunder har varit riktigt nöjda och har inte märkt nån större skillnad mot björk :smile:

Avatar Fallback

Re: blandved

Husqy346  
#205738 När man kan få 600:- M3 s för ren björkved torkad så skickar inte jag med sådana klabbar i blandved .
Dock all övrig löv kan med följa där.

Avatar Fallback

Re: blandved

skogsbonne  
#205787 köper ni in blandved och vilken sortiment är det i så fall? om man hugger själv så är dety ju lättare att slänga i björken om det inte är mycket björk

Avatar Fallback

Re: blandved

vedförsäljan  
#205812 Skickar bara med ytteest lite, lönar sej inte och sortera ut nån pinne där och var om man är i skogen och hugger

Avatar Fallback

Re: blandved

vedhandlaren  
#206261 samma här

Avatar Fallback

Re: blandved

skogsbonne  
#207660 som sagt blandved kan vara 90% av ett trädslag och 10 av ett annat så det är blandved så fort det är mer än 1 trädslag. man behöver inte lägga i extra björk men om det är lite så spelar det ingen roll.

Avatar Fallback

Re: blandved

vedförsäljan  
#207768
skogsbonne skrev:som sagt blandved kan vara 90% av ett trädslag och 10 av ett annat så det är blandved så fort det är mer än 1 trädslag. man behöver inte lägga i extra björk men om det är lite så spelar det ingen roll.

Inte om man vill ha kvar kunder, jag brukar aldrig ha mer än 60% av ett trädslag

alla kunder ha varit fantatiskt nöjda,skickar aldrig med barr-träd

Avatar Fallback

Re: blandved

skogsbonne  
#207812 men om man säger att det är barr med så är det ju deras problem sen om dom vill köpa eller inte. va gör du med den då flisar?

Användarvisningsbild

Re: blandved

T Landström  
#207813 Nu eldar jag inte panna...utan i vedspisen.
Jag tycker iaf jag får bättre effekt och lite jämnare värme om jag blandar löv och barr när jag eldar.

Avatar Fallback

Re: blandved

vedförsäljan  
#207821 skickar med barr ved i pannved.
Iallafall dom jag sålt till är tacksamma att slippa barr i braskaminen

Användarvisningsbild

Re: blandved

svampbob  
#207823 Är det någon som köper blandved i 30 cm längd? Vi sorterar ut björken och gör brasved av den resterande löv och barr blir 50 cm pannved blandved.

Avatar Fallback

Re: blandved

vedförsäljan  
#207827
svampbob skrev:Är det någon som köper blandved i 30 cm längd? Vi sorterar ut björken och gör brasved av den resterande löv och barr blir 50 cm pannved blandved.

Ja,det är faktiskt väldigt riv efter lövved
Sortera ochså ut björk såklart, lövved är inte mkt björk, bara nåt vedträ

Avatar Fallback

Re: blandved

skogsbonne  
#207842 pannved tycker jag är samma som bland ved bara större mått

Avatar Fallback

Re: blandved

micaelpersson  
#215873 jag kör 50 % björk och 50 % av annat

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).