ATV och UTV i skogen

atv vinsch

43 inlägg 43775 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#154337
axwell skrev:
Däremot drar fjärrmottagaren några mA så efter någon vecka blir 12 V-batteriet dåligt om man inte har det över tändningsnyckeln eller använder huvudbrytare.



Just det ja :shock: Där kom en till strömtjuv på min atv! Huvudbrytaren är inköpt och monteras i helgen. :smile:

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205596 Om det står att en vinsch klarar 700 kp är det samma sak som 700 kilo?

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

totte  
#205597 Ja, det betyder att den ger en dragkraft som kan lyfta en 700 kg vikt.

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205598 Tack då vet jag. tänkte sätta en bak på lill traktorn till min nuvarande atv kärra med vajer kran och därmed slippa el vinsch

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205600 Tänkte mig en sådan, kostar 7800+ moms. om någon här på forumet vet någon ännu billigare så kom gärna med förslag

http://www.blocket.se/jonkoping/Hydraul ... w=3&last=1

Avatar Fallback

Re: atv vinsch

axwell  
#205619
värmSkog skrev: av värmSkog » Idag, 21:42
Om det står att en vinsch klarar 700 kp är det samma sak som 700 kilo?


Det stämmer teoretiskt men inte alltid praktiskt.
Dragkraften brukar anges när wiren bara har gått sina tre säkerhetsvarv, dvs spolen är tom.
Hastigheten med full spole.

På många små elvinschar luras man genom att det är rullande last på en viss lutning man menar, fast då får man lusläsa det finstilta.

Är det Kellfris vinsch du tänker på?

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205628 hmm det är inte bara inte. Det är en ny vinsch från Weimer, länk till vinschen finns lite längre upp i tråden

Avatar Fallback

Re: atv vinsch

axwell  
#205677 Billigare finns men vinschen från Weimer ger dig mer för pengarna än denna med tveksam kvalité.
http://www.kellfri.se/SE/Catalog/skogsv ... W1000.html

Köp Weimers !

Avatar Fallback

Re: atv vinsch

Baloomannen  
#205693 Jag hittar ingen spec. på Bronco wincharna!

Vad har den för hastighet?
Jag vill ha en relativt snabb vinch till kärran.

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205702 Ja det är sant Axwell. Det går vell bra att koppla vinschen direkt till hydrauluttagen bak på traktorn antar jag? tryck + retur. har dålig koll på hur hydraul vinschar funkar :lol:

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

bodaedet  
#205782 vinchar har ofta två "returer" en läckolje ledning som bör direkt i tanken,

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

värmSkog  
#205789 Ok, skickade ett mejl till weimer idag så vi får se om dom svarar imorrn. Det borde ju inte vara allt för svårt att fixat

Avatar Fallback

Radiostyrning Warn Vinsch

petergingfelt  
#207159 Har köpt en Can Am Outlander 400 med Warn vinsch . Skulle vilja köpa en radiostyrning,Vet någon var man köper det billigast

Användarvisningsbild

Re: atv vinsch

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#207173 http://www.tradera.com/radiostyrning-12 ... _173545454

Bild


Det finns en hel del skoj på Tradera och Ebay.

Avatar Fallback

Re: atv vinsch

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#207183 jag köpte warns egna fjärrstyrning till vinschen. Köpte den när handlaren hade atv dagar så vart 20% rabatt. Men den kostade väl ändå 1000 pix. Inte den billigaste men smidig montering och funktionen är KANON, ett måste om man är själv

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).