fre 18 jan 2013, 21:15#205284
Köpte en så som första firmabil för 17 år sedan och den var nog kvar i firman i nästan 10 år.
Till att börja med så ska du köpa din Subaru här uppe för här finns det ingen rost på bilarna.
1800 Pickisarna rostar som sagt ganska bra men hittar du ett friskt exemplar så lär den ju hålla ett bra tag även söder om Kiruna kommuns gräns.
Den här tex.
http://www.blocket.se/kiruna/Subaru_Pic ... w=0&last=1Drivknutarna fram är som tidigare nämnts lite känsliga om damaskerna går sönder.
Dock kan man köra med knackande knutar nästan hur länge som helst utan att det händer nått, jag har testat.
Grenröret har en ovana att spricka där rören går ihop till ett, så det ska man kolla noga.
Jag har ett grenrör liggandes som bara har gått ca 500 mil om du nu hittar en bil att montera den på dvs.
Kolla att all el funkar som det ska, har råkat ut för nått enstaka fel på den bilen jag hade. Där var det hel/halvljus som krånglade och hade också problem med glappande huvudsäkringar under huven.
Annars är det riktigt driftsäkra bilar, motor och drivlina är ”outslitliga”. Körde min låda helt tom på olja en gång, det nöp ihop helt och hållet och spaken var som svetsad. Bara att byta den läckande packboxen och i med ny olja och den vaknade till liv, körde minst 10000 mil till utan problem.
Hög/låg gick utmärkt att använda i farten , likaså 2wd/4wd även om instruktionsboken säger annorlunda. Framvagnen går att höja med enkla medel, man skruvar en justerskruv i framvagnen men oftast ser man dessa bilar ganska låga i fronten. Köp en i morgon och du kommer inte att bli besviken, jag hade också köpt en men jag har redan för mycket ”bra att ha” bilar på gården.
Här kommer lite bilder på drömsubban hämtade från garaget.org.
subbor.jpg
http://www.garaget.org/?car=28129
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto