Bilar

Subaru 1800 pickup

21 inlägg 40978 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Subaru 1800 pickup

vedförsäljan  
#205198 Hej!
Nån som vet nåt om denna lilla pickis? :smile:
Vad ska man titta efter vid ett köp?
Hur är det med delar?
Tycker det är synd att dom inte gör sånna här små pickuper 4x4 längre
Tacksam för alla svar runt modellen :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

Skogshuggarninorr35  
#205200 Kolla så du har plåt mellan rosthålen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

vedförsäljan  
#205202
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla så du har plåt mellan rosthålen :mrgreen:

Kan nog underlätta :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

mrlynx  
#205207 Och kolla att dammaskerna på drivknutarna är hela.
I övrigt är det inte så mycket som går sönder på dom.
Rosten tar karossen före mekaniken går sönder.

Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

Kse  
#205284 Köpte en så som första firmabil för 17 år sedan och den var nog kvar i firman i nästan 10 år.
Till att börja med så ska du köpa din Subaru här uppe för här finns det ingen rost på bilarna.
1800 Pickisarna rostar som sagt ganska bra men hittar du ett friskt exemplar så lär den ju hålla ett bra tag även söder om Kiruna kommuns gräns.
Den här tex. http://www.blocket.se/kiruna/Subaru_Pic ... w=0&last=1

Drivknutarna fram är som tidigare nämnts lite känsliga om damaskerna går sönder.
Dock kan man köra med knackande knutar nästan hur länge som helst utan att det händer nått, jag har testat.

Grenröret har en ovana att spricka där rören går ihop till ett, så det ska man kolla noga.
Jag har ett grenrör liggandes som bara har gått ca 500 mil om du nu hittar en bil att montera den på dvs. :)

Kolla att all el funkar som det ska, har råkat ut för nått enstaka fel på den bilen jag hade. Där var det hel/halvljus som krånglade och hade också problem med glappande huvudsäkringar under huven.

Annars är det riktigt driftsäkra bilar, motor och drivlina är ”outslitliga”. Körde min låda helt tom på olja en gång, det nöp ihop helt och hållet och spaken var som svetsad. Bara att byta den läckande packboxen och i med ny olja och den vaknade till liv, körde minst 10000 mil till utan problem.
Hög/låg gick utmärkt att använda i farten , likaså 2wd/4wd även om instruktionsboken säger annorlunda. Framvagnen går att höja med enkla medel, man skruvar en justerskruv i framvagnen men oftast ser man dessa bilar ganska låga i fronten. Köp en i morgon och du kommer inte att bli besviken, jag hade också köpt en men jag har redan för mycket ”bra att ha” bilar på gården.

Här kommer lite bilder på drömsubban hämtade från garaget.org.
subbor.jpg
http://www.garaget.org/?car=28129

Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

vedförsäljan  
#205285 Tack kse!
Synd att man har så långt upp, men man kan ju ta en semester tripp upp till kiruna i sommar :smile:
Vad drog den milen? det är vell inget som avgör bilköp men kul och veta

Dom var riktigt fina!!
Att dom tål lite vårdslöshet gör ju inget :lol:
Senast redigerad av vedförsäljan lör 19 jan 2013, 15:00, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205287 Vem kan tacka nej till en bil i de fina färgerna?

Har en Subaru Outback -05 gått snart 19000 mil. Bytt ett batteri och ett bromsok. Dags att byta dämpare. Driftsäker.
Senast redigerad av Mangan fre 18 jan 2013, 20:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

Kse  
#205288 Låg väl runt 0,8 eller mer om man gasade på lite.

Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

jonathanA  
#205314 Hade en jag plågade runt i skogen som 15åring, den höll fantastiskt bra!

Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

mbtrac  
#205351 måste väl finnas bättre bilar

Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

Kse  
#205356
mbtrac skrev:måste väl finnas bättre bilar

Ja visst är det så, kan snabbt räkna upp en hel drös med bättre bilar men nu var det ju inte det som var frågan.

Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

vedförsäljan  
#205430 Vad finns det för mer pickuper 4x4 i den prislappen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Subaru 1800 pickup

Kse  
#205530 Hilux, Kingcab, l200, Taro, B2600, Campo, Transporter, Isuzu pickup mm. Lagom risig 80talare finns finns nog av alla modeller i den prisklasser.

Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

vedförsäljan  
#205946 Vet nån hur mycket dom får dra?
Tack för svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Subaru 1800 pickup

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205951 l/mil eller kg på kroken.................

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).