Traktorer och processorer

Leyland, bra traktor?

8 inlägg 15636 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Leyland, bra traktor?

Pe_Er_79  
#204966 Är Leyland en bra traktor, för och nackdelar?
Farsan säger att Leyland brukar ha problem med cylinderfodren, han är väldigt anti och tycker inte att jag ska köpa någon Leyland.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Leyland, bra traktor?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#204983 Säkert spännande med lite udda maskin, jag skulle inte köpa.

Användarvisningsbild

Re: Leyland, bra traktor?

machonisti  
#204984 Har en leyland 270 -74 till snöskottning och vedtransport och så vidare. Startmotorn är enda bekymret jag har haft. Cylinderfoder läckte på grannens 78:a men nu måste ni betänka att på den leylanden satt ett vammas kersantti grävaggregat och maskin kördes i yrkesbruk.

Avatar Fallback

Re: Leyland, bra traktor?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205013 Leyland är ju ersättaren för Nuffield ,för att sen bli Marschal eller hur det nu stavas,har inte hört något ont om nån av dessa traktorer,Nuffield är väl kända för att starta och gå.

Avatar Fallback

Re: Leyland, bra traktor?

mooos73  
#205034 Vi hade en Leyland 604a årsmodell någon gång från början av -80. Elsystemet brann delvis. Hydralpump ras vid 3000h. Många plastdetaljer inne i hytten som gick sönder. Trött i motorn i största allmänhet. Dålig svängradie. Svår att komma åt motor pga lastaren.
Bra traktor? Skulle inte tro det!!!!1

Avatar Fallback

Re: Leyland, bra traktor?

rikard_e  
#205038 Man kan inte döma efter en traktor. Har man haft fler som krånglat så är det en sak.
Och hur man behandlat traktorn.
Isf skulle jag varna alla för jd 2250.

Kompisen har en 4wd leyland, tror den heter leyland marshall, runt 70 hk.

Han är riktigt nöjd. Han har bara bytt kyl, pga att det var fullt med skit och kylde inte.

Avatar Fallback

Re: Leyland, bra traktor?

Pe_Er_79  
#205074 Pratade med en traktor mekare idag. Han bekräftade att dom brukar ha problem med fodren. Lät som att han tyckte Leyland var rassliga traktorer i största allmänhet. Så jag har bestämt att jag hoppar över det här med Leyland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Leyland, bra traktor?

rikard_e  
#205085 Vad är du på jakt efter för traktor?

Användarvisningsbild

Re: Leyland, bra traktor?

machonisti  
#205096
Pe_Er_79 skrev:Pratade med en traktor mekare idag. Han bekräftade att dom brukar ha problem med fodren. Lät som att han tyckte Leyland var rassliga traktorer i största allmänhet. Så jag har bestämt att jag hoppar över det här med Leyland.

Prismässigt är en gammal leyland förmånligare än ferguson valmet volvo etc. Det berättar mycket, oavsett har min funkat som gårdstraktor.
Följer väl det gamla receptet "man får va man betalar för".

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).