Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 121363 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Roliga anekdoter, citat etc!

Fredrik Reuter  
#19969 Hej,
Tänkte starta en tråd om roliga anekdoter, citat eller berättelser som ni kanske sitter inne med.
Fick idén när jag läste en av Ackes kommentarer i Fotoalbumet, det löd såhär:

haha kom o tänka på en gång en kille kom in på verkstan o frågade om riskzon va nån slags ny kranmodell


:lol:


Nån som har några fler...?


Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 15 maj 2008, 07:11, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback
rolf olsson  
#20153 Hörde en som berättade att han hade kört en redigt tung lastmaskin på en trailer, tror den var på 30 ton, men han hade bara spännare som var till för 20 ton.
han blev oturligt nog stoppad av polisen som påpekade detta, men han sa bara att det är inte lastmaskinen som sitter fastspänd i trailern utan tvärtom!
trailern väger ju mindre än 20 ton som spännarna var godkända för och det gick polisen tydligen med på, för det är visst inget som säger vilket som sitter fast vilket..?

Tyckte det var rätt kul man kan ju undra om det verkligen stämmer..?

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20238 Det här är igentligen min fars anekdot men.
Han jobba på domänveket i början på 80 talet och hade en lite för
nyfiken och som han trodde hjälpsam skogvaktare.
Vid ett reparationsarbete på en maskin kom denne nyfikna man och frågade om han kunde hjälpa till :roll:
Visst sa farsan åk till verkstan i laxå hämta tändstift och en batteriaxel till ÖSA 260.
Pang så slog bildörren igen :shock:
Farsan och kompisen titta på varan och sa - han hade ingen humor :lol:
Dan efter var det ett härans skrattande på komradion om skogvaktarn som skulle ha ........
Den nyfikne skogvaktaren erbjöd aldrig sina tjänster igen.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#20244 Min far körde skogsmaskin för många år sedan med en invandrare,han hade väl bott här ca 5-6 år,i alla fall hade dom en skrivare i maskinen som det kom fax på i bland,och längst ner stog alltid: Mvh...

en dag då farsan kom på jobbet visade andra killen faxet och sa: Vem satan är den här MVH ???

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20275 Med scout barnen så är en standar

Spring till lådan och hämta rökvändaren
Kan du mäta upp i synmåttet hur många liter vi skall ha...
Spring och hämta vinkelyxan
Motorsågs nördar har man ju fått komentarer om att gå och hämtat nitspännare åt, eller smörjolja till kopllingshuset.

Har drivit en kollega till vansinne när jag förklarade att hon måste räkna ut momsen på fakturan med hjälp av Pi (3,14)

Eller som när jag hade framkallat kort åt min farmor och fick de brända på CD skiva, min farmor som inte har dator men hade fått en cd spelare nyligen förklarade jag för " nu för tiden så är det en röst som berättar för dig hur bilderna ser ut.."

De nysvenskarna kanman oxå få sig ett litet gott skratt ifrån en kille i enverkstad som vi har kontakt med, var över där o tjötade lite med killarna och vi satt o fikade började prata om homosexuella m.m då han säger " jag har inget problem med det, mitt ex var homosexuell med hans syster" ..... igentligen skulle det vara att hans ex syster var homosexuell...

Min syssling som kör lastbil, första gången i göteborg, dundrar in med en trailer på Avenyn hittar inte så han ställer bilen där han tror att den är minst i vägen, ringer chefen på kontoret i den stad han kommer från och säger att han inte hittar " Nä vi ser på TV4 nyheterna att en trailer blockerar spårvagnstrafiken i Göteborg".

Kompisens barn var med honom i affären och frafmrö de står en pensionär med rabattkuponger sedna 1900 talet, klagar på att kasörskan väger frukten i plastpåsen för den väger flera kilo extra och klagar på det mest. tanten lyckas dra till något på kassan så att det trillar ner på govet vad vid kompisens 4 åring säger " Pappa det var allt en bedrövligt klantigt oförskämd gammal tant" KAssörskan och resten av kön som tröttnat på tanten säger " Ja du vet det är inte så lätt för gamla elaka tanter" Varvid hela kön bryter samman o viker sig av skratt. Kompisen ville helst bli ett med betonggolvet.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20277 Såsom i korvkiosken "äta här eller i påsen"
eller ringt till pizzerian "Femtonminuter en kvart"
Kom att tänka på det när jag läste Gossebears :shock: Nysvenkarna :shock:
Annorlunda formulerat :lol:

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20290
Thunborg skrev:Såsom i korvkiosken "äta här eller i påsen"
eller ringt till pizzerian "Femtonminuter en kvart"
Kom att tänka på det när jag läste Gossebears :shock: Nysvenkarna :shock:
Annorlunda formulerat :lol:


Våran Pizza säger alltid " kom till mig 10 min "

Undrar vad man själv hade sagt i deras land " pizza skita genom munen om 1 år."

Avatar Fallback
Bucketman  
#20477 Hörde om en gammal lastbilschaffis från jobbet. Det här var nog långt innan ja började där. Hur som helst så tror ja han hade haft bilen i smörjhallen för service lr nått liknande. Han hade bilen med nosen inått mot ytterväggen som var gjord av nå slags glaskuber. Vet inte vad de kallas men var väll för att släppa in lite mer ljus.

Hur som helst så ska han backa ut men kör istället rakt igenom väggen framför honom. Är väll nå andra som får se olyckan och när han kliver ur bilen så säger han till dom:

-Ja la i backen... men den gick framåt!

Hade även en snubbe som funderade över hur han kunde köra av vägen när han hade abs-bromsar. Vilka stjärnor de finns :lol:

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20492 Har råkat ut för min egen son som inte var blyg i 5 års åldern.
Här i byn är det julfester för barna flera stycken NTO/IOGT .kyrkan osv. Frugan hade varit med honom på ett par julgransplundringar, han hade varit på seenen bägge gångerna. Handräckare åt Bodils minicirkus och lotteridragare det var något mer också.
Så nu var det min tur.
Det var inget jag såg fram i mot men i jämställdhetens tecken så skulle uppdraget utföras.
På väg till byggdegården förmanar jag grabben att nu fick han inte gå upp på seenen, nu var det någon annans tur att visa sig på styva linan.
Han lovade.
Väl där ensam man, samt 50 st mammor med ungar. Ja också trollkaren förstås.
Uppträdande börjar, det första trollkaren säger är att han behöver en frivillig som hjälp på seenen.
Dödstyst i lokalen!
Där satt jag självsäker som bara den. Min skulle i varje fall inte dit upp. Vad tror ni jag får höra efter en lång stunds tystnad.
PAPPA VILL skriker ungen.
Jublet i lokalen fann inga gränser.

Avatar Fallback
Bucketman  
#20493 He he he... ja finns inget roligare än ungar ibland.... men bara ibland :lol:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20496 En vän o jag njöt en kopp kaffe då vi kom o skoja lite om magar etc.
Vi hävdade båda två att vi var i bra form, min rund o hans inte så fullt.
Han hade tvättbrädan o jag moderniserat med tvättmaskin.
Inget särkilt kul eller nytt, när min älste pojk på 7 år sneglar på sin mor o säger...
O du har där då tvättmedel o sköljmedel förstår jag...

:oops:

Vilket fint föredömme man är....

Användarvisningsbild
Thunborg  
#23472 En skotar ägare här i trakten hade en relativt ny traktor (ca 2 år)när motorn skar , var på servicekillen frågar "fick du inga larm från övervakningen ?- nej inte ett enda det bara stanna måste gå på garantin"När maskin senare kom till verkstan , gick servicekillen direkt in med sin lapptop och kopplade in sig . 7 st larm låg oljenivå .4 st larm hög motor temp.Alla larm inom 2,5 tim.Gubbens reaktion :oops: Faan gick det att se :oops:
En del ska inte äga maskiner :!:

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#23480 Kollegan min vägrar förstå vitsen med brytmån.
Kapade en tall på en tomt.
90 grader fel föll tallen, kronan smekte uteplatsen på grannens nybyggda kåk.
-Ojdå, sa kollegan. Jag siktade ju ditåt.....

Fällskäret gick rätt igenom brytmånen.....

Användarvisningsbild
LiddeLidman  
#23515
gossebear skrev:Våran Pizza säger alltid " kom till mig 10 min "


Våran säger: En GWARRT :D

// Lidde

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23523
Thunborg skrev:När maskin senare kom till verkstan , gick servicekillen direkt in med sin lapptop och kopplade in sig . 7 st larm låg oljenivå .4 st larm hög motor temp.,


Är det samma system för felkodsavläsning som man måste ha i bilar OBD-II?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).