Öppna kategorin

Förslag på vinterjobb

10 inlägg 8561 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förslag på vinterjobb

Jamax  
#204582 Hej på er!

Denna tråd får adm placera där den passar in bäst! :smile:

Det finns en hel del entreprenörer, t.ex. utpräglade röjnings- och planteringsentreprenörer, som varje år våndas över vad de ska hitta på under vintern för att få det att gå runt.

Skulle vara kul att höra vad panelen har för olika förslag på vilka arbeten som skulle kunna utföras under vintern om det är snö och kallt.
Vissa går kanske över på motorsågsarbeten, men bortsett från det...?

Snöskottning åt husägare? Manuell halkbekämpning? Eller...? :wink:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Förslag på vinterjobb

strombom2  
#204590 snöröjning, skottatak åt företag o privat personer, skotta runt hyreshus, med mera, en kompis te mig som jobbar i skogen har ett vinterjobb att skotta snö med skyffel runt hyreslägenheter, han får 300kr i timmen och på julafton, juldagen och nyårsafton får han 600 kr i timmen, satsa på de! ;)

Avatar Fallback

Re: Förslag på vinterjobb

Jamax  
#204591 Ja, jag misstänker att det kan bli mkt av sånt som är förknippat med snö... av naturliga skäl... :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Förslag på vinterjobb

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#204597
Jamax skrev:Hej på er!
Det finns en hel del entreprenörer, t.ex. utpräglade röjnings- och planteringsentreprenörer, som varje år våndas över vad de ska hitta på under vintern för att få det att gå runt.


I södraste delarna av sverige är det väl röjningssäsong även på vintern? Plantering är kanske inte möjligt... ;)

Användarvisningsbild

Re: Förslag på vinterjobb

jonathanA  
#204599 Jag vet några killar som är takläggare på sommaren och mekaniker på industristopp nästan hela vinterhalvåret!

Användarvisningsbild

Re: Förslag på vinterjobb

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#204600 Men snön kommer ju ofta i sjok. Som nu december när det snöade nästan dagligen i tre veckor. Bra med jobb då men sedan kan det vara i stort sett uppehåll lika många veckor.
Har man anställda är det nog bäst att ännu något annat att pyssla med, något som helst kan vänta mellan varven på de andra uppdragen.

Avatar Fallback

Re: Förslag på vinterjobb

Jamax  
#204604 Just som du skriver Siberia! Vi måste tänka utanför boxen här!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förslag på vinterjobb

jonathanA  
#204611 vedproduktion är ju rätt bra på det sättet att man kan stänga av när som helst å fortsätta köra när man har tid!

Avatar Fallback

Re: Förslag på vinterjobb

Jamax  
#204613
jonathanA skrev:vedproduktion är ju rätt bra på det sättet att man kan stänga av när som helst å fortsätta köra när man har tid!


Ja, det skulle funka.
Förutsättningen är väl då att man har utrustningen som krävs. Torr ved är en annan... :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förslag på vinterjobb

Thunborg  
#204721 Hojt :) :) Pistvakt ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).