Inomgårdsmaskiner

Enstegsslunga något för mig?

29 inlägg 13993 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#203771 Då borde ju det vara ett bättre köp? Någon som vet hur yamahas nya är i kvalite är den lika bra som de gamla?

   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

viktor meck  
#203898 toro quick clear 6053 passar dig! den tar blötsnö med. för två år sen så körde jag 30cm blötsnö med den. kastade ca 7 meter och orkade bra. toron är bättre an hondan. 6053 är den slungan vi säljer mest.

film dock på konstigt språk


Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204549 Hur är det med enstegare tack vare att de inte är drivna? Tungt att trycka på lr?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#204554 Dom driver sig framåt genom att ha gummiskovlar som släpar i backen så under normala förhållanden är dom självgående. Underhåll på dom är att gummit behöver bytas nån gång.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204555 Dyrt och bökigt att byta?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#204558 Nä inte särskilt vad jag vet, kostar väl runt 3 - 400, går nog några år mellan bytena om det är normalt underlag. Knappast särskilt bökigt.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204601 Än går skramlahan fint dock börjar den bli tjurigare och tjurigare med åren, tyvärr ska ju bara en slunga funka är ju inte som med en gräsklippare som kan vänta i 2v på verkstad och får plats i bilen.
Får se när kassören (morsan) tillåter ett byte.

   TS
Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204724 Funderat på en sak tycker den går lika bra som på låga som höga varv, när det inte är massor med snö, är det som på en diesel att det är bra med låga varv eller drar den bara mer soppa/slits mer då?


   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#204740 Nej slits mer gör den knappast. Hur det är med förbrukningen beror på förgasaren, om den är effektiv nog. Borde nog dra lite mindre, yamaha-motorerna är väl betydligt mer sofistikerade än B&S t ex. Dom senare har sitt arbetsvarv, där bör dom hållas.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204742 Haha kanske vore något sätta en kubota diesel på en slunga xD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Enstegsslunga något för mig?

totte  
#204745 Finns dom som har gjort, liten diesel i alla fall. Lite större motorremskiva bara så man får upp varvet. Har sett på tuben men minns inte alls var.

Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204752 Vad kostar en kubota motor?

   TS
Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

axwell  
#204778
snubblaren skrev:Vad kostar en kubota motor?

Varför en Kubota, Yanmar har större utbud i den storleken.


Avatar Fallback

Re: Enstegsslunga något för mig?

snubblaren  
#204783 iofs bästa kanske är att sätta på en ny honda snurra den går ju max 30h på ett år :P

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).