Öppna kategorin

Köpt verktyg på nätet utan leverans

34 inlägg 17284 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202880 Jo det finns alltid nån bluffare, men med PF så kan man be brevbäraren/paketutlämnaren
att få kika lite innan man betalar.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

elis  
#202887 Det var väl onödigt krångligt och mer eller mindre ogenomförbart beroende på hur du får posten. Tror inte att någon på ICA här ställer sig och sprättar paket innan allt är betalt. tror inte hon i postbilen gör det heller.
Vad var det för fel på de lösningar jag gav?? Otroligt enkelt och otroligt säkert.

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

vetinte  
#202896
Slurfi skrev:Jo det finns alltid nån bluffare, men med PF så kan man be brevbäraren/paketutlämnaren
att få kika lite innan man betalar.


Jodå det har jag faktiskt gjort ett par gånger :smile:
O det har inte varit nåra pråblem.
Ville bara säga att där är mycket större risk att bli lurad nu med så många mer möjligheter som vi har att bla köpa saker. Via nätet uppnas en ny värd men den e inte bara positiv. Och medför oxå att vi måste lära oss nya sätt att tänka. Men som vanligt ligger "buset" ett steg före.
Förr köte man kanske inte saker från andrasidan landet på samma sätt. Nu är det lättare att köpa men oxå lättare för dom som säljer att hålla sig undan.

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203305 Nä, inga framsteg, säljaren hävdar att han skickat grejerna men inget dyker upp. Märkligt hur människor är, om jag googlar på honom så får jag många träffar, bl.a. driver han företag. Man tycker ju att man skulle vara mån om sitt rykte då. Har bett banken om uppgifter inför en polisanmälan men ska vänta ett litet tag till.. fortsättning följer :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

Tosca  
#203316 Har han skickat så ska han kunna bistå med ett nummer så du kan spåra paketet, är så på posten iaf.

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

machonisti  
#203317 OAS: hade han fått pengarna?

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203323
machonisti skrev:OAS: hade han fått pengarna?

Ja, dumt nog så litade jag på att han skulle vara ärlig så jag betalade i förskott.
Inte att rekommendera!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203324
Tosca skrev:Har han skickat så ska han kunna bistå med ett nummer så du kan spåra paketet, är så på posten iaf.

Bra synpunkt, jag ska fråga efter det i morgon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205271 Det löste sig till slut. Idag fick jag grejerna, efter nästan sex veckor. Det är en Stihl kedjeslip. Monterade upp den direkt på arbetsbänken och har slipat två kedjor, fasiken vad fort det går.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205278 Finemang

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

machonisti  
#205295 Sköönt!!!

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

jonathanA  
#205324 Jag och min bror betalade 10.000kr i handpenning på en kobelco srlc 135 grävmaskin i förra sommaren, till en man med företag i malmö!

Vi tog en liten tur på ca 40mil enkel väg veckan efter på bestämd tid, men varken grävmaskin eller firman var på plats! vi hade kollat allt innan!!!!! Skatteveket, kronofogden, allt stämde med hans företag och hans namn!

Det blev en dyr lunch som smakade piss! Ringde en lokal entreprenadfirma och köpte en annan kobelco på vägen hem i ren ilska!

Saken är polisanmäld och grabben hade fullt i sin mapp, jag kom i kontakt med en annan kille genom forumet maskinisten som blivit lurad av samma kille på betydligt större summor! Han jobbade hela sin semester med polare och fick fatt i sina grejjer!

Men det finns väldigt mycket ärliga personer så jag oroar mig inte så mycket när jag affärar!

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

machonisti  
#205328
jonathanA skrev:Jag och min bror betalade 10.000kr i handpenning på en kobelco srlc 135 grävmaskin i förra sommaren, till en man med företag i malmö!

Vi tog en liten tur på ca 40mil enkel väg veckan efter på bestämd tid, men varken grävmaskin eller firman var på plats! vi hade kollat allt innan!!!!! Skatteveket, kronofogden, allt stämde med hans företag och hans namn!

Det blev en dyr lunch som smakade piss! Ringde en lokal entreprenadfirma och köpte en annan kobelco på vägen hem i ren ilska!

Saken är polisanmäld och grabben hade fullt i sin mapp, jag kom i kontakt med en annan kille genom forumet maskinisten som blivit lurad av samma kille på betydligt större summor! Han jobbade hela sin semester med polare och fick fatt i sina grejjer!

Men det finns väldigt mycket ärliga personer så jag oroar mig inte så mycket när jag affärar!

Jag skulle vilja kalla dig kallhamrad hårding.

Avatar Fallback

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205644
jonathanA skrev:Jag och min bror betalade 10.000kr i handpenning på en kobelco srlc 135 grävmaskin i förra sommaren, till en man med företag i malmö!

Vi tog en liten tur på ca 40mil enkel väg veckan efter på bestämd tid, men varken grävmaskin eller firman var på plats! vi hade kollat allt innan!!!!! Skatteveket, kronofogden, allt stämde med hans företag och hans namn!

Det blev en dyr lunch som smakade piss! Ringde en lokal entreprenadfirma och köpte en annan kobelco på vägen hem i ren ilska!

Saken är polisanmäld och grabben hade fullt i sin mapp, jag kom i kontakt med en annan kille genom forumet maskinisten som blivit lurad av samma kille på betydligt större summor! Han jobbade hela sin semester med polare och fick fatt i sina grejjer!

Men det finns väldigt mycket ärliga personer så jag oroar mig inte så mycket när jag affärar!



skulle inte offra en hel semester för 10 lök. Men det finns entreprenörs firmor som tar sig an sådana fall, de kör motorcyckel de kunde nog tagit på sig uppgiften. Och de hade nog varit bra för oss andra också som sluppit bli lurade av denna oseriösa människa.


Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: Köpt verktyg på nätet utan leverans

vetinte  
#205661 Man behöver inte "köra motorcykel" för att bli förbanad o göra nått.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).