Traktorn i skogen

Traktor genom isen

7 inlägg 5010 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktor genom isen

Brickan  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktor genom isen

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202866 Jäkligt otrevlig händelse men skönt att det gick bra. Jag har oxå ett skifte som går ner till älven och brukar verkligen tänka mig för då jag måste köra skoter på älven, traktor skulle jag inte ge mig på. Han kom tydligen utanför den förberedda isvägen och där brast isen.

Användarvisningsbild

Re: Traktor genom isen

machonisti  
#202919 35 cm är inte så tjock is. Vill ha 50 cm för traktor själv. Körde en gång grävmaskinen 25 ton + trailer över 2 km isväg. Tungt joo men isvägen var 120 cm tjock vintern 2002-2003. Drog med traktor. Har inga bilder. Inte många som hade kamera på telefon den tiden.

Avatar Fallback

Re: Traktor genom isen

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202938 Enl tidningen så kör kommunen här i stan med jordbrukare på isvägen då det är 20 cm is. Plogas först med fyrhjuling tills den växt nog.

Avatar Fallback

Re: Traktor genom isen

Blivande snickare  
#202963 Hård kille som inte fick panik! ^:)^ :ymcowboy: B-)

Avatar Fallback

Re: Traktor genom isen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202975 Han hade tur, härom veckan gick en traktor genom isen med 2 yngre killar, den ena kom upp levande och den andre dök polisen efter i flera dagar.

Avatar Fallback

Re: Traktor genom isen

valmet862  
#203265 här en liten filmsnutt
http://www.svtplay.se/klipp/945709?type ... ernal=true

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).