Öppna kategorin

skogsverktyg.se, erfarenheter?

34 inlägg 22593 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

skogsverktyg.se, erfarenheter?

Robert T  
#200783 Efter googlande visade det sig att skogsverktyg.se har en vara jag är ute efter till ett fördelaktigt pris. Har dock aldrig hört talas om sidan och efter mer googling hittade jag varken bu eller bä. Är det någon här som vet om man vågar handla där? :smile:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

värmSkog  
#200789 Jag vet inte om det är ägaren eller en anställd på den firman men det finns en här på skogsforum som antingen äger firman eller jobbar där... När jag mejlade sven på skogsverktyg.se så verkade han trevlig och hjälpsam, så har du hittat något som du vill köpa så tror jag du kan handla och vara lugn!

Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

värmSkog  
#200790 Kan tilläga att jag själv har tänkt att beställa därifrån, dock har det inte blitt av pga att jag legat lågt med manuell huggning senaste tiden

Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

totte  
#200815 Rätt säker på att Sven är en hederlig man. Han har invandrat från Tyskland och han håller på att bygga upp sin firma i Sverige och kanske inte än har sortiment och rutiner helt klara, men ingen luring. Känner till honom via andra kanaler och mitt intryck är att han är mycket kunnig inom sitt gebit.

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200828 Fick min beställning där i från förra veckan och mitt omdöme var att det gick fört och smidigt utan strul.

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

elis  
#200833 Har sökt som en tok på hemsidan utan att finna ett telefonnummer. Man ska inte behöva leta efter den informationen, jag brukar undvika att handla om jag inte kan nå företaget enkelt och snabbt.

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

Robert T  
#201120 Lade en beställning och självklart strulade min bank (Nordea) då, så pengarna kom inte fram (stod på nyheterna). Sedan har jag mailväxlat tysken och försökt lösa betalningsfrågan utan framgång, tror inte han förstår vad jag menar? Nu har han inte svarat på mitt sista mail så jag vet inte vad som händer... Han kanske är ledig idag?

Hur som helst har jag redan lessnat och letar efter andra alternativ. Dock är alla andra dyrare...

   TS
Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

Dolmarsven  
#202557 Hej alla tillsammans.
Min svenska är inte så bra men jag förstår ganska bra. Jag är Sven och jag är ägare av skogsverktyg.se, jag kommer från Tyskland och jag bygger up förtaget här i Sverige. I Tyskland hade jag ett stort förtag som säljade Dolmar, Stihl, Stiga, Ariens och mycket mer. Jag har säljat företaget och flytade till Sverige därför att jag älskar Sverige :grin:


@robert jag förstår vad hände men du kan gärna pm mig för att lösa problemet med din beställning. Var snäll :wink:

Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

stegmaster  
#202810
Robert T skrev:pengarna kom inte fram (stod på nyheterna). ...

Dårligt med nyheter i Sverige numera? :wink:
"Robert T pengar har inte kommit fram til skogsverktyg.se". :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

Blivande snickare  
#202972 :)) :)) =)) :p

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

Robert T  
#203176
stegmaster skrev:
Robert T skrev:pengarna kom inte fram (stod på nyheterna). ...

Dårligt med nyheter i Sverige numera? :wink:
"Robert T pengar har inte kommit fram til skogsverktyg.se". :lol: :lol:


Ni fattar vad jag menar.

Hur som, jag kan inte rekommendera skogsverktyg.se eftersom det verkar svårt att få en lösning när det strular. Jag fick aldrig fram hur jag skulle betala eftersom paypalöverföringen inte gick igenom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

stegmaster  
#203178
Robert T skrev:
stegmaster skrev:
Robert T skrev:pengarna kom inte fram (stod på nyheterna). ...

Dårligt med nyheter i Sverige numera? :wink:
"Robert T pengar har inte kommit fram til skogsverktyg.se". :lol: :lol:


Ni fattar vad jag menar.


Absolut.
Var bara på gott humör, så ta det inte illa upp. (va fan, finns det inte smiley för "shake hands" her?))

Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

Dolmarsven  
#203192
Robert T skrev:
stegmaster skrev:
Robert T skrev:pengarna kom inte fram (stod på nyheterna). ...

Dårligt med nyheter i Sverige numera? :wink:
"Robert T pengar har inte kommit fram til skogsverktyg.se". :lol: :lol:


Ni fattar vad jag menar.

Hur som, jag kan inte rekommendera skogsverktyg.se eftersom det verkar svårt att få en lösning när det strular. Jag fick aldrig fram hur jag skulle betala eftersom paypalöverföringen inte gick igenom.


Skogsverktyg.se strular inte det var Nordea som strular :grin: eller inte?

Och vi har löst problemet och bjuder nu fakturabetalning med klarna.se :wink: om en banksida strular kan man välja fakturabetalning.

Ibland händer det så och jag erbjudade Robert fri frakt för nästa beställning som kompensation och han tog bort sin beställning. :roll:

Användarvisningsbild

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

totte  
#203215
Hur som, jag kan inte rekommendera skogsverktyg.se eftersom det verkar svårt att få en lösning när det strular. Jag fick aldrig fram hur jag skulle betala eftersom paypalöverföringen inte gick igenom.


Jag tycker nog att det är väldigt förhastat att döma ut skogsverktyg.se pga av att banken strulat med en betalning och att det sedan tagit lite tid för Sven att få till en lösning på ett problem. Firman är rätt ny, det tar, som jag tidigare skrev, lite tid att få alla bitar på plats, men som ni ser av Svens svar härovan så har han ansträngt sig för att hitta en fungerande lösning.

Sven är en mycket seriös person, med stor erfarenhet av sin bransch och jag tror att hans firma kommer att bli en stor tillgång framöver.

Avatar Fallback

Re: skogsverktyg.se, erfarenheter?

elis  
#203219 Är det någon som skall ersätta för problem så det ju Nordea i detta fall, det är de som strulade. Byt till en bank.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).