Skördare

JD:s Reservdelspriser

30 inlägg 20151 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200520 Dom har det redan men dom gånger man frågat efter vissa delar så har dom ändå inget verkar inte som dom har nån större prio på det

   TS
Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

primus  
#200589 Behövde en startmotor, nya fanns på hyllan men inga RE-MAN hos JD-SKOG.Tog kontakt med JD-JORDBRUK fanns 70st renoverade startmotorer med samma re-nr på olika lager.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

blixxxt  
#200728
huggarn82 skrev:Dom har det redan men dom gånger man frågat efter vissa delar så har dom ändå inget verkar inte som dom har nån större prio på det



Hos Rottne har jag ändå kunnat ta det som utbytes. Alltså fått en splitter ny med mig ut, men betalar ändå bara för reparationen på min gamla :grin:

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

rocky  
#201394 Jämförde pris på en motordel som inte finns i Rottnes reservdelar utan det är JD nr på delen.
Fick den 6200Kr billigare hos JD än hos Rottne.
Tar JD ut dom pengarna dom "förlorar" på sina kunder hos dom andra som använder deras motor?

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

Skogsmange  
#201517 Det värsta är nog aggregatdelarna.. när man börjar fundera på att tillverka grejerna själv är det för dyrt.. Hur jävla svårt kan det vara å göra en kvistkniv..

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202694 Bytte 4 st. av "halvmånarna" som sitter för att slita på under boggielagringen.
6000:- / styck. Kan ju tro att de är tillverkade i 24 karat guld eller nåt...

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203895 Cirkulationspump till dieselvärmarn ca 4500 :- +moms . för ett par år år sen kosta den 1700-1800+ moms o inge bättre kvalitet blir det på dom trots prisökningen rätt dyrt för en pump som har en hållbarhet på max 1,5 år

   TS
Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

meknisse  
#203919 Har hört att det är reservdelsförsäljningen som servicefirmorna tjänar pengar på, servicen har så mkt omkostnader att den är svår att driva.

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203986 Rottne importerar genom Diesel en importör. Alltså en till mellanhand vilket så klart höjer priset.
Köpt motor delat på JD till Rottnen billigare.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

Rickard Eklund  
#204777 Köpte cirkulationspumpen till dieselvärmaren åt gamla maskin Eco Log 564B på lokala elfirman för 89€ så då har du nog betalat allt för mycket eller så är det något special till JD skördare.
Den som jag köpte var av märket Hella och om jag inte missminner så tror jag det sitter såna standard nu på vår nya Eco Log 574C.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

guzzo81  
#235860
Engstrand skrev:Bytte 4 st. av "halvmånarna" som sitter för att slita på under boggielagringen.
6000:- / styck. Kan ju tro att de är tillverkade i 24 karat guld eller nåt...


Kollade till en 1170E 1661:- st

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235987 trevägs elventil hyttvärme Valmet 2470:- Samma ventil på Rottne 1400:-

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

JD 2006  
#505009 Hur ser läget ut idag?

Vilka är värst på priserna?

Eller bäst?

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

skogsjan695xl  
#505013 Filtersats till Komatsu 911.
Knappt 6000+moms.
Det är då till en 500 och en 1000 timmars service.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505042 Rottne ligger nog bra till prismässigt, och jd har väl inga grejer att få tag i så

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).