Motorsåg och handhållet

Ingen mer Husqvarna 339xp.

118 inlägg 78035 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

SawTroll  
#179678
Boarpan skrev:Har haft samma problem med sågar att de bara lägger av efter tanken. Det som jag gjorde var att lyssna efter den första pusten då bensinen inte når motorn längre och tanka då detta händer 2 min innan tanken är slut och på så sätt behöver man inte gå hem ilsken och trött bara trött

Ja, det er ikke smart å kjøre tanken helt tom, men for det meste skaper det ingen store problemer, ut over noen extra drag i snoren.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

TommmySpa  
#180560 Hej
De första 339 har problem med avluftning av oljetanken. Lossa lite på tanklocket så fungerar den!
tompaspa

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

skogsbaronen  
#180582 Husqvarnas 550 XP.G mycket trevlig såg att jobba med

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

värmSkog  
#202175 Har 339an börjat säljas igen? Såg att den finns med på husqvarnas hemsida..

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Hema  
#202191 Verkar så, de har gjort lite reklam i tidningen för 6700:-

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202195
värmSkog skrev:Har 339an börjat säljas igen? Såg att den finns med på husqvarnas hemsida..


Slutat och sålt dem har de nog inte gjort men frågan är om de har ändrat sig och ska fortsätta tillverkningen?
Kunde ju hoppas på en liten uppdatering på sågen och fortsatt försäljning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

värmSkog  
#202198 Ok där ser man. Det är ju en liten fin såg, men som Mikael säger så skulle det behövas lite förbättringar.

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202466 Var hos min återförsäljare idag och frågade men han visste inte om någon fortsättning på 339 an.
543XPG skulle komma in under februari och det är en sån jag ska köpas den här gången.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

rikard_e  
#202478 Jaha, det var väl inte det bästa dom gjort när dom beslutade om den nerläggningen.

Trivs väldigt bra med min 339xp, enda som gått sönder är fjädern i startmekanismen, som byttes på
beg-garanti av killarna i Svenljunga.

Får väl fortsätta att köpa beg 339or. Utmärkt såg, använder det i gallringen just nu och även som kvistsåg.


Är inte 543xp större?

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Initium  
#202491 er det ikke opplest og vedtatt at Stihl MS200/201 er en langt bedre sag enn Husqy 339 ?

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202513
rikard_e skrev:Är inte 543xp större?


Jo, men den är lättare än den Jonsered 2152 som ska bytas in. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

rikard_e  
#202518 jaha ja, ja då så! Då får du lycka till med ditt kommande såg! :grin:

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

jesper-pohlin  
#202520 har bara sett en husqvarna 339xp aldrig kört en, men jag ser att folk tipsar dig om sthil 201 och den har jag provat i gallring och härligare och lättare såg får man nog leta efter!

hör med någon som säljer 201or och fråga om du kan få hem en på prov! :)

Mvh Jesper

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202540
jesper-pohlin skrev:har bara sett en husqvarna 339xp aldrig kört en, men jag ser att folk tipsar dig om sthil 201 och den har jag provat i gallring och härligare och lättare såg får man nog leta efter!

hör med någon som säljer 201or och fråga om du kan få hem en på prov! :)

Mvh Jesper


Jag har redan en 339xp som faktiskt fungerar rätt bra, #:-s men går den sönder ska jag absolut prova en lätt Sthil.
Jag bytte in en Sthil 180 såg som fick vara med om rätt mycket utan större problem men som byttes in när 339 an köptes.
339 an har samma skär utrustning som de övriga sågarna jag äger (0.325). :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

jesper-pohlin  
#202545 japp, så länge det funkar så ska det slitas med hälsan! :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).