Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 303741 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

santatorp  
#200517 En kompis med en BT-50 , åkte med för ett tag sen. Han funderar på att byta (upp sig).

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200564 Har övergett Stradan sen två dar i förmån för en ny Hilux D-cab,känner mig inte annat än nöjd för tillfället.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200579
obantteg skrev:Är det bara jag, men tvåhjulsdriven och bensinare i samma mening som pickup? Nej tack..

Så har jag kört i snart 15 år, många många mil, säkert över 35000 och det funkar.
Givetvis är 4wd ännu bättre men är man så snål som jag så blir det 2wd.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Robertberg  
#200652 Visst, använder man sin pickup under snarlika förhållanden som man skulle ha använt en vanlig personbil blir det ju en annan sak.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Amatörhuggare 62  
#201115 Hej det är snart dax att byta Pick up. Jag har alltid kört Nissan, ja första hette Datsun och
var bakhjulsdriven. Sedan har det varit 4 Wd. Nu har jag en av dom med dåliga motorn.
Är det någon som vet om den nya serien är likadan. Eller går dom bättre efter 2008.
Har gillat Nissanbilarna och nära till service, en viktig sak det ochså.
Tacksam för svar

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201125 Speca dina krav?
Bränsle, automat, prisklass, ny/beg, sittplatser, flakstorlek, lyx osv.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Robert T  
#201126
Amatörhuggare 62 skrev:nära till service, en viktig sak det ochså.
Tacksam för svar


BRA service är viktigare än nära till service anser jag. Hur kul är det för alla som haft en Nissan med skjutet motorblock och Nissan bara skrattar åt en? Jag hade aldrig kört Nissan igen efter det och jag vet att många som råkade ut för detta har bytt märke.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Amatörhuggare 62  
#201142 Hej Dieseldriven, Automat eller Manuell går vilket som,Så stort flak som möjligt, så Röjsågar och motordrivna stångsågar går i. Lyx inte nödvändigt men en värmare så man kan äta, utan å frysa.

Begagnad tror jag som gått kanske 2000 mil, så har dom fallit lite lagom.

Hej Robert ja jag håller med, det var mycket dåligt av Nissan att inte ta på sig om Lagren.
Jag hann byta innan det hände något, men man satt på helspänn varje dag till skogen.
En kompis som jobbat på Bilprovningen i 13 år träffa jag i jul. Vi diskutera lite. Mazda rostar Mitsubishi
har problem med topparna, Och en 4 Wd Mercedes Vito var heller inget bra.
Så nu vet man ju varken ut eller in.

Mvh

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201167 Hittar inte var jag läste hösten 2011,men på något forum fann jag en rad om att man hade byggt om kamdrivning på en Nissan från 2007,nya motorn,till dubbellänkad kedja och drev.
Har nån mer hört om detta,bryr mig inte själv då jag nu pyser runt i en ny Hilux D.cab,ville inte ha nån av dom som i tester alltid blir utpekade med undermåliga baksäten.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201204 Köp en ny amerikansk fyrhjulsdriven "fullsize" pikcup här i svea rike! sen köper ni en ny d-max, hilux ,eller nån annan japansk pickup! så kan jag garantera att den totala kostnaden blir ungefär hälften på 5 år!, med avskrivningar,bränsleförbrukning,andrahandsvärde mm! sen får ni amerikanördar komma å säga vad ni vill!....det enda som är en liten aning bättre på jänkarna är väl möjligen att dom går lite mjukare.....och har ett goare ljud!(med v8 vill säga)!....men det är klart....har man en liten pitt kombinerat med ett jäkligt lönsamt företag........så....för all del....åk.......amerikanare vettja!!.....dom går bra....det vet jag!...men företagsekonomiskt ...framförallt i skogsbranchen.....är dom ett rejält hål i plånboken!!...jo då...jag har räknat på det...både hit å dit!

för min egen del så blir det snart en ny D-max,då min nuvarande har gått 100% prickfritt i 5 år!! :smile:

/Huggarn.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201220
Amatörhuggare 62 skrev:Hej Dieseldriven, Automat eller Manuell går vilket som,Så stort flak som möjligt, så Röjsågar och motordrivna stångsågar går i. Lyx inte nödvändigt men en värmare så man kan äta, utan å frysa.
Begagnad tror jag som gått kanske 2000 mil, så har dom fallit lite lagom.


http://www.blocket.se/kronoberg/Chevrol ... ca=1_8&w=3

Bild


http://www.blocket.se/gallivare/Chevrol ... ca=1_8&w=3

Bild


http://www.blocket.se/orebro/Chevrolet_ ... ca=1_8&w=3

Bild



Kommer med några tips jag hittade på Blocket, kan du tänka dig en bensinare
eller hybrid el-bensin så finns det betydligt bättre utbud och definitivt bättre prisläge.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Skogshuggarninorr35  
#201229 Vi har flera hilux på företaget med både enkel och dubbelhytt, och jag skulle definitivt råda dig att köpa en sån för dom funkar väldigt bra.
En stor fläskig cheva i all ära men det är mest bara för att få uppmärksamhet och överskattat.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201233 Orkar inte plöja igenom 36 sidor så jag ställer frågan som säkert är besvarad. Vad tar en Dodge 2500 i soppa? Normal körning då.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

snubblaren  
Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201240 Jo det vore skoj med en sammanställning av vad Dodge 2500 mfl fullsize förbrukar
och gärna en lista med vad minipickisarna drar och som topp en lista på micropickisar tar.
Gärna en lista på flakstorlek och antal sittplatser mm rätt så viktiga uppgifter åxå, jag kan
ju inte tänka mig att folk köper bil enbart grundat på bränsleförbrukning för isf skulle ju
alla köra Skoda Caddy eller Fiat Strada.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).