Skotare

Loadflex i kylan

7 inlägg 4115 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Loadflex i kylan

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76976 Är det fler än jag som upplever att vågen "tjälar ihop" vid sträng kyla, med följd att den visar på tok för lite.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Loadflex i kylan

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77022 JA kanske vi har samma fel. Våran har blivit som knäpp dom här senaste dagarna, visar inte mer än 12 ton på sin höjd fast det borde väga kring 18. Började fundera på om nån vågcell gett upp men det kanske är kylan?

Avatar Fallback

Re: Loadflex i kylan

_Espen  
#77053 Har samme problemet på ALS'n også

Avatar Fallback

Re: Loadflex i kylan

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77833 måste ha varit pga av kylan våran var knäpp för nu i veckan då vi har runt 0 grader så är den som vanligt igen :)

Användarvisningsbild

Re: Loadflex i kylan

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78788 Samma här, nu funkar det som det ska. Fan vilka små lass det blev ; )

   TS
Användarvisningsbild

Re: Loadflex i kylan

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201222 Beror detta på att fukt kommit in runt vågcellerna och fryser på eller vad tror ni?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Loadflex i kylan

Skogshuggarninorr35  
#201224 A och O med als är att du först och främst håller rent under bankarna så dom kan röra sig fritt upp och ned.
Givarna som sitter i bankarna ar lite känsliga för orenheter som smuts så det är bra att skruva bort hållarna ibland och torka rent, dom har hur som helst inget med vikten att göra utan bara höjdläget på bankarna.
Vad som kan jävlas är dom givare som sitter i anslutning till bankarnas hydraulslangar som känner av trycket på dom, oljan i slangarna och cylindrarna rör sig inte så mycket utan det finns mest kall olja i det systemet.
Det man kan prova är att tippa bankarna åt sidorna titt som tätt när man fått upp tempen, t ex innan man börjar lasta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).