Skördare

JD:s Reservdelspriser

30 inlägg 20147 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

JD:s Reservdelspriser

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200209 Vad fan håller dom på med?

tex 210cc Arbetspump till 1470 ska eventuellt ha samma pump som H20 och Pumpen är ca 25% dyrare hos JD (63000:-)

Diametergivare till JDs Aggregat köper man 479 kronor billigare per givare på Enskede o det är exakt samma fabrikat o serienummer, 3204kr +moms på JD 2725kr +moms på Enskede

ta bara en komplett Filtersats till 1170 så köper man samma filtersats minst 1500 spänn billigare hos andra filterleverantörer då jag kollade priser i våras, så Filtersatserna är nog ännu dyrare nu hos JD

sågmotorer köper man minst 5000 spän billigare hos andra leverantörer både Bucher o Parker



har hört om tiltkolvar till 480 som ökat våldsamt i pris på mindre än 9 månader men de vet Novis mer om


Senast redigerad av huggarn82 fre 21 dec 2012, 23:48, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

pasvik  
#200211 Er samme sak i norge 😈 Hva om vi her på forumet lager en oversikt over firmaer som leverer skogsmaskindeler biligere JD

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200212 tyckte det var dags o ta upp efter som JD personalen sitter här o tjuvläser konstant vad vi skriver 😈

   TS
Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

pasvik  
#200214 Mange her med JD maskiner, de burde begynne og tenke nu, dersom de vil beholde sine kunder. Etter min mening er JD bra maskiner(har 2 selv) og i Norge er det god service hos JD, men hva hjelper det da jeg blir skremt vekk av deres dele priser.

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200216 jo förresten jag skulle investera i en Rotator en gammal vanlig Indexator GV12 Komatsu var ca 5000 kr billigare om jag min rätt 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

Mäki  
#200218 Det är därför dom kallas John Dyr. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

pasvik  
#200219 : :wink: :wink: den var god, evig eies kan kun et dårlig rykte.

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

skogsjan695xl  
#200220 har för mig en komplett stege med torn till 810D skulle gå lös på 11000. Ang givarna så är inte Komatsu nått bättre 3600+moms till 340.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

JohanH8  
#200249 Tror både JD og Komatsu er kjent for sine høye delepriser. Rottne og Ponsse er vel langt billigere. Og fordelen med Rottne er jo utbytte systemet. Men en ting skal JD ha, døm er veldig billig på deler til JD motorene, billigere enn Felleskjøpet her i Norge. Når det gjelder deler til 340(SP 451), kjøp det av Rottne:)

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200293 Chefen har sagt samma sak,att de blivit jäkligt dyr. Oljor och sånt också.
JD skulle ha 120 000 :- för ett par clarkband,fick dem på för 87 000 på annat ställe..

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

primus  
#200299 Jd och ponsse har mycket gemnsama delar.Ponsse är fördetmesta biligare.Ta reda på serie-nr,lok-nr,gjut-nr på r-delen och beställ från ponsse. t.ex drivlina,rotator (1/2 priset komplet länk+rotator black-brunnrotator det var samma serienr och gjutnr) Filter,motordelar tar jag från JD- jordbruk på re-nr, biligare än JD-skog. Har fått den här förklaringen om priserna hos JD. 1 Tillverkare 2 JD TAMMERFORS köper in= pris påslag 3 JD MÄRSTA köper från JD TF =pris påslag 4 Servicelämnare köper från JD MÄRSTA =pris påslag 5 Entrepenör köper från servicelämnare =pris påslag. Blir några %.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

novis??  
#200321 om man nu ska säga nå posetivt så är olofssfors band kunkurenskraftiga hos jd +dom finns på hyllan men filtersattsen blivit 1800 dyrare på 7mån lönade sig ej i fjolhöst köpa från enskedemfl men nu så är det noglönt kanske?

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

modul  
#200361 Har iallafall för mig att filtersatsen till tusentimmars var lika dyr till H8an som till 1070n. Det är väl annars ett krav att välja JD delar om garantin ska gälla?

Användarvisningsbild

Re: JD:s Reservdelspriser

rocky  
#200369 Vi får JD delar till motor som filter, egr, ställmotorer mm MYCKET billigare hos JD än hos Rottne när det är JD originaldelar vi får när från Rottne. Pumpar och andra större saker går ju på utbyte om det inte är totalskrot hos Rottne.

Avatar Fallback

Re: JD:s Reservdelspriser

modul  
#200500 Kommer JD också med utbytessystemet framöver. Tror att jag hört det, kanske bara prat än..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).