Avverkning (slutavverkning)

Julklapp från Södra Skogsägarna

145 inlägg 71403 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200003 Hur många utav er som skriver i denna tråd har skogsmaskinsföretag?

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

r93  
#200004
Smålandshuggarn skrev:
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:Må du drabbas av något som sjukvården aldrig finner bot på 😡


Fantastiskt att det faktiskt finns människor som önskar andra sjukdom, och ännu värre att det är ytterligare två ynkryggar som gör det utan att våga skylta med sitt namn.


8-| Fantastiskt att de finns så oerhört avundsjuka o egoistiska människor som ska ha allt men inte låta nån annan få något... Inga namn nämda :mrgreen:


Har du egen skog?

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200005
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:
Mangan skrev:Det tackar vi skogsägare för.


Fantastiskt att det faktiskt finns människor som önskar andra sjukdom, och ännu värre att det är ytterligare två ynkryggar som gör det utan att våga skylta med sitt namn.


8-| Fantastiskt att de finns så oerhört avundsjuka o egoistiska människor som ska ha allt men inte låta nån annan få något... Inga namn nämda :mrgreen:


Jag har tryckt gilla.

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Smålandshuggarn  
#200013
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:8-| Fantastiskt att de finns så oerhört avundsjuka o egoistiska människor som ska ha allt men inte låta nån annan få något... Inga namn nämda :mrgreen:


Nej, att nämna namn är du alldeles för feg för tydligen. Då kunde ju någon syna din bluff.

Har du ett jobb nu så att du får in pengar till julklappar åt dina barna? Det har inte jag. Tjänar du över 100:-/h när du jobbar i skogen? Oj, då tjänar du väldigt bra mot jag får in.

Nu när det är jul, kan du hjälpa en arbetsös stackare eller vill du ha alla pengar själv?



Feg? Bluff!? Va ju ditt profilnamn ja syftade på... Har inga barn. Efterssom ja sagt upp mig så jobbar ja sista dagen imorrn, jag köper inga julklappar i år. Har tjänat över 100:- timmen Ja. Självömkan biter inte på mig men skicka ett pm me ditt kontonummer så för ja över ett par tusen

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Smålandshuggarn  
#200016
r93 skrev:
Har du egen skog?


Nej

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200017 Du kan få mitt kontonummer också :grin:

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Smålandshuggarn  
#200019
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:
Mangan skrev:Det tackar vi skogsägare för.


Må du drabbas av något som sjukvården aldrig finner bot på 😡


Fantastiskt att det faktiskt finns människor som önskar andra sjukdom, och ännu värre att det är ytterligare två ynkryggar som gör det utan att våga skylta med sitt namn.



Om du sätter rätt sida till förstår du nog att de inte va illa ment. Men nu blir man la troligtvis åtalad för olaga hot lr nåt liknande (finns nog åtalspunkter för o önska folk olycka :!: ..). Trodde folk hade humor.......

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200020 Du är nästan lika rolig som Özz Nujen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200024
Smålandshuggarn skrev:Om du sätter rätt sida till förstår du nog att de inte va illa ment. Men nu blir man la troligtvis åtalad för olaga hot lr nåt liknande (finns nog åtalspunkter för o önska folk olycka :!: ..). Trodde folk hade humor.......


Om du tänker lite till så är det inte humor att önska sjukdom över någon annan.

Alla som mobbar brukar säga "det var bara på skoj ju".

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Johan$$on  
#200025
Mangan skrev:

Finns det få entreprenörer och mycket jobb går priset upp. Finns det många entreprenörer och lite jobb går priset ner. Det första gällde tex under Gudrun, det andra nu.


Visst är det så och jag förstår inte riktigt varför en del blir upprörda för att du som skogsägare vill ha så låg avverkningskostnad som möjligt (så länge du inte förväntar dig att kostnaden ska minska betydligt och kvaliteten öka).

Det är inte skogsägarnas fel att en stor del av skogsentrepenörerna är oprofessionella och dåliga på att förhandla.

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200026
Smålandshuggarn skrev:Självömkan biter inte på mig men skicka ett pm me ditt kontonummer så för ja över ett par tusen


Självömkan, du tänker på de entreprenörer som klagar här på att de får för lite betalt? 8)

Om du säger upp dig självmant, hoppas jag du vet vad du gör. Lycka till! Du har fått mitt BG-nr på PM. Edit: PM funkade inte, här är det BG 5701-4748.
Senast redigerad av Mangan tor 20 dec 2012, 21:44, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200027
Johan$$on skrev:Det är inte skogsägarnas fel att en stor del av skogsentrepenörerna är oprofessionella och dåliga på att förhandla.


Det där har du missuppfattat, ALLT är skogsägarens fel... ;)

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Skogsmange  
#200032
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:8-| Fantastiskt att de finns så oerhört avundsjuka o egoistiska människor som ska ha allt men inte låta nån annan få något... Inga namn nämda :mrgreen:


Nej, att nämna namn är du alldeles för feg för tydligen. Då kunde ju någon syna din bluff.

Har du ett jobb nu så att du får in pengar till julklappar åt dina barna? Det har inte jag. Tjänar du över 100:-/h när du jobbar i skogen? Oj, då tjänar du väldigt bra mot jag får in.

Nu när det är jul, kan du hjälpa en arbetsös stackare eller vill du ha alla pengar själv?


Sälj din gård så får du nog så det räcker till julklappar! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Smålandshuggarn  
#200035
Mangan skrev:
Smålandshuggarn skrev:Självömkan biter inte på mig men skicka ett pm me ditt kontonummer så för ja över ett par tusen


Självömkan, du tänker på de entreprenörer som klagar här på att de får för lite betalt? 8)

Om du säger upp dig självmant, hoppas jag du vet vad du gör. Lycka till! Du har fått mitt BG-nr på PM. Edit: PM funkade inte, här är det BG 5701-4748.


Om du kände mig de minsta skulle du inte kalla mig mobbare.. Klart jag vet va jag gör. e man duktig knegare o har lite stake behövs ingen lycka. Write that down

Avatar Fallback

Re: Julklapp från Södra Skogsägarna

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200037 Känns som Södra diskussionen kom av sig!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).