Socialt (mer om oss)

Hemmapappa!

19 inlägg 25531 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hemmapappa!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183370 Någon här som är hemmapappa, dvs tar hand om hus och hem och ev. barn samtidigt som frun i huset jobbar heltid? Har varit det lite till och från, undrar hur det skulle funka i längden. Och om man hinner jobba lite i skogen samtidigt.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

StaffanB  
#183388 Beror på åldern på barn/en men här är det inte möjligt..
När pappaledigheten är slut vid 7 års ålder så klarar barnen sig själva ganska bra.
Då kan det vara intressant med skogen igen.
Annars är det nog ingen bra ide med ungar och trädfällning..
Ve och fasa om man skulle göra dom illa...

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183402 Mina barn är 9 och 11 och kan vara hemma själva, men det är ändå grejer som måste skötas. Laga mat, städa, tvätta, diska mm.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

åberg  
#183443 När ungarna är i skolan kanske du hinner gallra lite. Hur många timmar är skoldagen i låg- och mellanstadiet?

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

Fredrik B  
#199960 Jag jobbar 3skift och min fru heltid. Vi har två barn på 2 och fyra år. Det är skönt att ha pensionerade föräldrar som ställer upp och tar barnen så man kan få komma ut i skogen för mental återställning.

Användarvisningsbild

Re: Hemmapappa!

masterchief  
#199961 Bara o inse att ha hand om hus o hem är jobbigare än o jobba heltid :mrgreen:
Fast det ska man tala tyst om som man :wink:

Användarvisningsbild

Re: Hemmapappa!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199970
masterchief skrev:Bara o inse att ha hand om hus o hem är jobbigare än o jobba heltid :mrgreen:
Fast det ska man tala tyst om som man :wink:


När man har småbarn får man åka till jobbet för att vila upp sig. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

r93  
#200007
Vedmaskin skrev:
masterchief skrev:Bara o inse att ha hand om hus o hem är jobbigare än o jobba heltid :mrgreen:
Fast det ska man tala tyst om som man :wink:


När man har småbarn får man åka till jobbet för att vila upp sig. :mrgreen:


Så sant, så sant.......

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200009 Varför skulle inte det funka - så har kvinnorna haft det länge och ofta i kombination med deltidsarbete.

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

rikard_e  
#200012 Funderar på att adoptera en 25 årig polack som kan hugga åt mig i skogen, undra om jag får ta pappaledigt då :grin:

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

snubblaren  
#200023 Hur ser försäkringarna ut i maskin är det inte bara att sätta fast en bilbarnstol med lite spännremmar? xD

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200029
lfq skrev:Varför skulle inte det funka - så har kvinnorna haft det länge och ofta i kombination med deltidsarbete.


Jo, "har haft". Sedan dess har mycket hänt med ekonomin för hushåll med bara en som tjänar pengar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

vargbäcken  
#200127 Jag har precis börjat om att jobba efter nästan ett års pappaledighet. Mina barn är två och fyra år vilket har inneburit att jag fått be min mamma om passning när jag velat få något gjort. Jag och grabbarna hade många timmar på vedbacken i våras och dom hade ganska kul, man får vara beredd att ta rast så fort dom blir less.

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

Naders  
#200131
rikard_e skrev:Funderar på att adoptera en 25 årig polack som kan hugga åt mig i skogen, undra om jag får ta pappaledigt då :grin:

Samma tanke har slagit mej fast en kvinnlig till hemmet å diverse.
Dock gäller föräldraledigheten bara tom 8 års ålder :roll:

Avatar Fallback

Re: Hemmapappa!

Naders  
#200133 Jag jobbar 6-skift och sambon deltid.
Visst, friveckor finnes men det går delvis åt till barnen 3 å 6 år gamla.
Aldrig några heldagar i skogen utan oftast hemkomst från skolan vid 12 å dagishämtning vid 14.
Så här i Juletid känner jag dock att dagtid hade varit fint igen.
Detta för att återfå julstämningen....
Existerar knappast när man lämnar hemmet 13:00 för ett eftermiddagsskift på julafton :roll:
Men med ett dagtidsarbete blir det inte mycket gjort. Efter jobbet får man få det att funka i hemmet.
Helgen kan man inte heller lägga hela i skogen.
Barnen kanske vill träffa en med.
Blir väl bättre med åren dock då man enbart är pinsam i deras ögon sett å helst vill slippa se en :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).