Traktorer och processorer

Vad tror ni? Valmet 6400

26 inlägg 18336 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196980 Startar en ny tråd så skräpas det inte ner i jonathanA:s tråd. Vad tror ni om den här maskinen. Enligt säljaren 2 tidigare ägare och den är ju som synes utrustad med det nödvändiga gör den mesta körningen. Kranen kommer inte användas till skotning då den är för kort men i så fall i framtiden kommer Ketoagget(Forst) att anslutas till den kranen. Den lyfter enl spec 700 kg med fullt utligg och kranen på Lillebrorn tror jag inte lyfter så mycket. Den känns då svag längst ut.
http://www.mascus.se/lantbruksmaskiner/ ... 5uang.html



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196981 Kan tillägga varför ett "nedköp" från skotare till traktor och anledningen är att minska maskiner och kunna flytta dom jag har själv. Skotaren är för tung för dom grejer jag har och med nästan 3 mil till skiftet blir det för långt för att underhållet ska fungera. Blir nog att sälja den till sommaren/hösten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196987 Har själv nu provat en halvdag med min 6550 o arbron och det funkar fint när det går att köra baklänges,kanske lite segt att få i växlar med mekaniska fram o back mot lillebrors transmission

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196988 Jo att det inte blir lika smidigt är jag med på. Men om Lillebrorn kommer säljas vet jag inte än. Den har jag en maskintrailer till så den kan jag köra hem för service/rep. Jag spånar bara om det än så länge.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196992 Tänkte lite innan att det är lite jobbigt att få runt stolen men jag har i princip åkt baklänges hela tiden.
Hur många grader svänger kranen på den 6400?

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197000 Har man twintrac behöver man ju inte sno runt allt för ofta hoppas jag. Vet inte vad kranen svänger men det lär ju vara mindre än en vanlig skogskran. Men kranen är inte vad som är intressant utan det var att det sitter lastare på den, färdigt ventilpaket och twintrac. Och till ett pris som är överkomligt. Frakten är inte alls blodig även om jag bor uppe i norr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197281 Ligger en 6550 på blocket med Jake, skogshytten, Moheda 500 o Arbro Stroke för 300'

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197307 Såg den men med en lastare till så är man uppe i 350 minst. Det stod inte hur många timmar det var på den va?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197340 Nej men den var redan påbyggd med resten

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199843 Den såg bra ut i första anblicken och hostade igång på en gång trots en kylig färd från Holland :mrgreen: Får hoppas att maskin nr 3 som inköpts osett åxå ska bli till belåtenhet. Stolen gick faktiskt riktigt fint att snurra. Det sitter en luftstol och det är väl inte standard?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199844 Så du slog till iaf, grattis!
Tror att luftstol är standard, iaf i sverige, är det värme i stolen med?
Knappen sitter på ryggstödets sida!
Kändes avigt att snurra stolen åt höger?

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199864 Tackar. Vet inte om det är värme faktiskt. Den står hos speditören än då jag inte hunnit hämta den. Ska försöka imorrn.

Njäe tyckte det gick bra att snurra. Knäna svepte förbi med sugpassning mot panelen. Först när jag provade klämdes ryggstödet mot ratten men sen när stolen reste sig gick det klockrent.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200807 Kan nån vänlig själ förklara hur man öppnar huven den :oops: :oops: Måste få ut batteriet i den för laddning så jag får hem den. Vart snorkallt här hela julen nu och den står kvar hos speditören men vill få hem den så fort som möjligt. Skulle bli lite mildare nu så jag tänkte passa på. Verkar trångt med båge/lastare i vägen. Var mörkt och griskallt då jag var där så jag orkade inte stå där å frysa, enklare/varmare ställa frågan här :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200829 Under den lilla nedre plåten sitter 2 fjädrande hakar den bakre från huv till kopplingskåpan.
Sedan är det bara att lyfta sidoplåten lite uppåt och innåt i överkant så hakas den av där.

Avatar Fallback

Re: Vad tror ni? Valmet 6400

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200831 Tackar! BARA -14 nu så det blir nog en tripp och hämta batteriet idag!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).