Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen + Skogsforum

66 inlägg 59783 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Vedproducent  
#199430 Skickat

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#199431 Ja nu är det inte länge kvar av årets Musikhjälpen, har ni inte hängt på vår insamling än så är det hög tid nu.
Det har inkommit lite pengar via postgiro också som jag fått medelande om av insättarna, jag redovisar den totala summan senare i kväll.
Nu går det inte längra att se aktuelt saldo på Musikhjälpens sida, ska blir spännande att se vad den totala slutsumman landat på.

För att skänka pengar så klickar ni på länken här nedanför.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum-se

Sista halvtimmen och "utsläppet" visas live i SVT2 mellan 20:00 och 21:00 i kväll där får man oxå reda på den totala slutsuman som insamlingen fått ihop.

Tack för alla gåvor, varje bidrag räddar liv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

valmet862  
#199438 går tydligen inte härifrån....

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#199440
valmet862 skrev:går tydligen inte härifrån....

Det går att kolla live på nätet.
http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Phantom  
#199456 Bra initiativ och ett bidrag är lämnat :-)

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen + Skogsforum

Kse  
#199491 Ja då var Musikhjälpen över för i år och så även årets bästa radiovecka.
Man får höra en helt annan blandning av musik än vad man är van vid från P3.

Totalt lyckades Musikhjälpen att samla ihop hela 23,301,823 kr!

Alltså mer än 5 miljoner mer än förra året och hela 20 miljoner mer än vid den första Musikhjälpen 2008.

Även våran egen insamling gick riktigt bra om jag får säga det själv.
Vår digitala bössa spurtade på bra på slutet och drog in 6650 kr
Den första bössan ”Vi som jobbar i skogen”som inte gick att slå ihop med Skogsforum drog in 750 kr
Skogsforum .se sponsrade med 4400 kr
Mitt eget företag gick in med 1000 Kr
Och så fick vi slutligen in 200 kr via postgiro av en medlem, (fick inget alias)

Totalt fick vi här på Skogsforum ihop exakt på kronan 13000 kr!

Mycket bra och långt över förväntan.
Man blir varm i hjärtat när man ser att det finns folk därute som bryr sig och gör nått åt saken, och jag är mycket tacksam att vi har kunnat använda forumet för detta ändamål.
Hoppas att nån har fått upp ögonen och upptäckt att även det lilla bidraget ger effekt om många är med.

Det tråkiga var att inget av dom ca 40 företag och organisationer som kontaktades och som på ett eller annat sätt är knutna till branschen inte var beredda att bidra med en enda krona.
Kanske är det rådande konjunktur i skogen som återspeglar sig, vad vet jag?

Hur som helst så har alla ni som bidragit varit med om att rädda livet på och ge en bättre framtid till mängder av barn som får tillgång till rent vatten och en andra chans.
Om 50 kr kan rädda ett liv så har vi tillsammans räddat hundratals.

Tack än en gång alla ni som har engagerat er.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).