Bioenergi

Småsäcksförsäljning

117 inlägg 48692 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194386 jojo pengar har jag ju så det är till pallgafflar men man kan ju inte stapla 2 på höjd med 3 punkten?
och det är rätt så öken med en volvo bm 430 och så är jag ju bara ungdom 15 år

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#194389 Nej,det går inte stapla två på höjden,men däremot går det köpa ett truckstativ för cirka samma pengar och du går de stapla högt om man vill det.
Kul det finns mer ungdomar som säljer ved en mig!



Undrar lite om hur mycket kölefors maskin kalkyler stämmer?
Att man få ut 65 st 30 litersäckar per FUB,tycker det låter lite väll mycket

Hur mycket brukar ni räkna med att ni tjänar på att säcka det i småsäckar kontra löst?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194393 om man räknar bara med siffror så ska det gå ca 16 st 60l säckar på en m3 så om man tar 50 kr st så blir det ca 600 kr för en lösmeter björkved.
det stämmer med 65 st för det blir ca 2000 L

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#194395 Sen beror det väldigt mycket vad man har för ved

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194463 precis det ska vara rak och inte för grov och inte minsta mögel på den heller så det är ju lite svårare

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

e_pettersson  
#195422 bara jag som tycker de är för mycket jobb och lite pengar för att stå med dess små säckar?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

Nolltax AB  
#195428 Morsan stånkar när hon bär in en 40liters säck.
80 liter tror jag inte hon rår på.

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#195433
Nolltax AB skrev:Morsan stånkar när hon bär in en 40liters säck.
80 liter tror jag inte hon rår på.

Tar man 2 40 liters och bär så känns det ju i armanar

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#195434
e_pettersson skrev:bara jag som tycker de är för mycket jobb och lite pengar för att stå med dess små säckar?


Jo,men tydligen är de så lite jobb att man kan sälja den lika billigt som det vore löst enligt vissa

Sen beror det på förutsättningarna,det finns ju tyvär inga bra smidiga packare till en rimlig summa som skulle göra det mindre arbetskrävande.
Men jag tycker iallafall det lönar sej och packa om man bara tar rätt betalt för sitt arbete

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

Nolltax AB  
#195436 Farsan avser köpa ett ok.
Underlättar stort bära in tvenne 40 liters säck med.
80 liters säck däremot......

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#195451 Jag tycker det är lite jobb men säckar, det tar inte lång till att packa från att det ligger på hög tills det ligger på en pall.
Men ska man packa många över 1000 så tar det ju lite tid ändå men om tar 1 kr L så är det ju riktigt bra betalt tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

Husqy346  
#195455
e_pettersson skrev:bara jag som tycker de är för mycket jobb och lite pengar för att stå med dess små säckar?


Då är vi två då min ved ska trilla ner från transportören i antingen storsäckar eller balas med nät. Småsäckarna kan mackar eller varuhusen få sälja

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

e_pettersson  
#196350 aa fan, kanske är lat jag..? jag klyver och lägger de i planlager. händer att de balas några 100 kub.

iofs. bra att vi alla kör olika försäljningsvarianter :)

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#198483 Hur många säckar gör ni om året?
Hade tänkt köpt kisas vedsving,men fortsätter med vipplåda då jag redan har en och så tycker jag 30 liter är nästan för lite,
Hade tänkt göra cirka 2000 säckar om alt vill sej

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#198484 http://www.blocket.se/stockholm/Ved_35_ ... ?ca=17&w=3

Verkar vara en bland dom större

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).