Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 68972 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198417 Jag kollade på täckningskartan hos de olika näten http://www.pts.se/sv/Radio/Tackning/ och konstaterade att 4G verkade ofta ha betydligt bättre täckning än 3G - åtminstone i mina trakter! (Anledningen tycks vara att en del band med låga frekvenser upplåtits till 4G). Så finns det några smarta 4G-telefoner, som är stöt och vattentåliga?
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Glimtbon  
#198423 Jag har köpt en SonyExperia Go, som är IP67 klassad. Har funkat mycket bra för mig under hösten, både vid röjning och som hundförare. Har inte märkt några problem med kyla och displayen. Displayskyddet som följde med har jag bytt till ett Copter, orginalet som följde med blev repigt.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

volvo_buster  
#198501
Niking skrev:Jag kollade på täckningskartan hos de olika näten http://www.pts.se/sv/Radio/Tackning/ och konstaterade att 4G verkade ofta ha betydligt bättre täckning än 3G - åtminstone i mina trakter! (Anledningen tycks vara att en del band med låga frekvenser upplåtits till 4G). Så finns det några smarta 4G-telefoner, som är stöt och vattentåliga?
/Niklas



Sony Xperia V kanske skulle passa?
Har inte provat den men funderar på den istället för min Motorola Defy som går mig på nerverna då den börjat koppla ner samtalen genom att starta om titt som tätt! :(

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198533 Xperia V är tyvärr inte stötsäker.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Kse  
#198535 Får man fresta med en gammal hajfena?

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

totte  
#198539
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Bara obetydligt yngre än den här:
Bild

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198641
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Är dom fortfarande i funktion?

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198691
Vedmaskin skrev:
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Är dom fortfarande i funktion?


Kör dom 4g :lol: Annars går det väl lika bra med en Ericsson R250 Pro http://www.gsmarena.com/ericsson_r250s_pro-119.php
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198695
Niking skrev:
Vedmaskin skrev:
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Är dom fortfarande i funktion?


Kör dom 4g :lol: Annars går det väl lika bra med en Ericsson R250 Pro http://www.gsmarena.com/ericsson_r250s_pro-119.php
/Niklas


Den var fin den. Kunde även användas som hammare. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Kse  
#198696
Vedmaskin skrev:
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Är dom fortfarande i funktion?

Det tror jag nog, men jag har inte nån laddare så att jag kan testa.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198698
volvo_buster skrev:
Niking skrev:Jag kollade på täckningskartan hos de olika näten http://www.pts.se/sv/Radio/Tackning/ och konstaterade att 4G verkade ofta ha betydligt bättre täckning än 3G - åtminstone i mina trakter! (Anledningen tycks vara att en del band med låga frekvenser upplåtits till 4G). Så finns det några smarta 4G-telefoner, som är stöt och vattentåliga?
/Niklas



Sony Xperia V kanske skulle passa?
Har inte provat den men funderar på den istället för min Motorola Defy som går mig på nerverna då den börjat koppla ner samtalen genom att starta om titt som tätt! :(


Kanske skulle titta närmare på Nautiz X1 http://www.handheld.se/regions/se/nautiz-x1.asp
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198706
Kse skrev:
Vedmaskin skrev:
Kse skrev:Får man fresta med en gammal hajfena?
029.JPG


Är dom fortfarande i funktion?

Det tror jag nog, men jag har inte nån laddare så att jag kan testa.


När telefonerna blir gamla äter dom batteri. Även om skaffar ett nytt. Det gjorde så på 250:n när det begav sig.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Scoutman  
#203897 Förlåt! 8)
Trodde bestämt att min nya lur skulle bli en windows phone 8 & förmodligen en nokia lumia.
Blev en android sony xperia acro s.

Gillar faktiskt att apparna funkar bättre, telefonen surfar snabbare, gillar inte byggkvaliten som var mkt bättre på min gamla nokia n8. Menyerna helt ok men ovan. De tre touchknapparna är känsliga att hitta får trycka 1-3 ggr. Vattentålig IP55+IP57 e ju ett plus.
Varför android blev på tapeten var att alla i familjen har android & vi även har köpt en surfplatta android sony xperia tablet s som ska förhoppnings vis ersätta väggkalendern i köket & alla telefoner + tablet ska vara synkade med hela familjens kalendrar.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203903 Mer info om tablet väggkalendern när du fått iordning den?

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Scoutman  
#203936
Slurfi skrev:Mer info om tablet väggkalendern när du fått iordning den?


Tablet är beställd & hoppas den kommer till fruns födelse dag till veckan, fick med utan kostnad ett laddställ som den ska stå i, i köket, frun ska tydligen ha den till att ha recept från nätet & ha den framför sig samtidigt som baket.
har förstått att det e lite pill innan kalendrar för familjen är synkad samt jag hoppas att "skärmsläckarn" funkar så att man ser kalendrarna för alla 4 familjen på tablet. Vi för se....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).