Traktorn i skogen

fläkt på valmet

10 inlägg 7243 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

fläkt på valmet

Simon.M  
#197777 Hej har en valmet 565 och har betydlgt bättre tryck på fläkten på vänster sida än höger. Är det så orginal eller ska man börja skruva i grejerna??



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

donky-kong  
#197834 Hej! Har en valmet 565 jag också! :)
Upplever att fläkten är allmänd dåligt "flås" i...
Jämfört med vår JD som har orkanstyrka i fläktarna.

Jag tycker mig ha upptäckt att den blåser mer på höga varav. Antar att det sitter ett filter någonstanns

MVH

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

Simon.M  
#197835 Tycker det blåser på skapligt på ena sidan men lite fjutigt på andra samma på din med eller?? tänkte det kanske var nått fel men kanske ska vara så orginal :)

   TS
Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

donky-kong  
#197850 Jag upplever samma kassa flöde på båda sidor. I ditt fall låter det onekligen som något har fastnat. Försök rensa flödesrören. själv ska jag ge mig på filltret :)

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

Simon.M  
#198094 Ok får kika på det när det blir bättre väder då :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: fläkt på valmet

Skogstomte  
#198095 Osäker på hur det ser ut på -65 serien men på -05 serien sitter det en fläkt på var sida, kan vara att en av dem har stannat. Så var det på vår 505:a.

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198137 Fläktarna på 505-905 har en förmåga att brinna upp ibland o sprida väldigt i hytten :/

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

ned  
#198140 Det sitter en slang till varje luftmunstycke innanför panelen, kan var en som har lossnat och då går luften brevid munstycket.

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

Baltus  
#198436 Hei!
Har en 605, Sjekk at begge vifter går, og at der ikkje er venstre vifte som sitter på høgre side.
Om det har vert bytt viftemotor i ei vifte, kan denne snu på feil kant eller ha fått feil vifte.

Avatar Fallback

Re: fläkt på valmet

Simon.M  
#255301 Var ute o kika på fläkten idag ett år senare :) slangarna verkar sitta där dom ska men vart sitter fläktmotorn :) kunde inte se eller hitta någon. såg på oie.se att det bara fanns en fläkt att köpa till min traktor så kanske bara är en på den för borde ju vart 2 olika om man har 2 fläktar

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).