Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Billigaste ATV-vagnen med drift?

27 inlägg 18309 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

skogsbonne  
#196879 haha blir fint det :P ser att vi har en tuff norrlänning bakom skärmen på forumet....

Användarvisningsbild

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196909 Tja, jag vill ju inte dömm folk som skriver här på forumet, men har lite svårt att förstå trådskaparens syfte med sin tråd. Var för är du så otrevlig i dina svar till de som försöker ge dig råd utifrån de erfarenheter de har?
Om du inget vill veta, förutom det du redan anser dig känna till, så har jag lite svårt att förstå varför du ställer frågan här.

Fast en massa bra svar fick jag läsa från klokt folk i varje fall , intressant som vanligt!

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Norrlänningen  
#197010 Men helvetet också.
Detta är inte en tråd för köpråd där jag frågar VILKEN VAGN jag ska köpa, eller vilken som är mest prisvärd, eller vilken som håller längst tid, eller vilken som kommer att kosta minst per år.

Jag behöver veta vilken eller vilka vagnar som kostar minst att köpa, alltså vilka som är billigast.
Hade jag kunnat googla mig fram till detta hade jag självklart gjort det. Men jag vet ej vilka vagnar som finns, därför blir det svårt att googla.

Syftet med tråden är ej att jag själv ska köpa en vagn. Jag äger ingen ATV, jag äger heller ingen skog där jag kan nyttja vagnen.
Det är bara så förbannat drygt att jag ska måsta förklara allt detta för en enda simpel fråga.

   TS
Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

mannen  
#197012 Här får du lite tips:
huggarvagnar

Användarvisningsbild

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

halvproffs  
#197013 Om det är så drygt så varför frågar du då? Man blir ju bemött som den man är av de flesta.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

totte  
#197023 Det brukar vara så när man ställer en fråga på skogsforum att man får förslag på både det ena och det andra, och vanligen ställs det följdfrågar för att utröna lite bättre vad frågan syftar på. Många ställer nämligen frågor utan att ha så specifika önskemål eller känna till alternativen.

Dom som ger förslag och ställer följdfrågor gör det för att dom, i den vänliga och hjälpsamma anda som råder här, vill vara säkra på att när dom väl svarar direkt på frågan inte ger dåliga råd. Så att det kommer en del inlägg som inte är direkta omedelbara svar är för att folk här verkligen vill försäkra sig om att dom ger rätt hjälp.

Om du inte tål att få ett antal svar som inte är direkt relevanta utan att utbryta i sarkasmer så finns det många andra ställen på nätet där tonen torde vara bättre anpassad till din egen.

Men jag har ett svar:

Ingen här på forumet vet vilken som är den billigaste, eftersom det är en marknad där små, skumma importörer ständigt erbjuder nya undermåliga grejor till lockpriser och vilken av dom som för ögonblicket är billigast går knappast att hålla reda på, i synnerhet som ytterst få här är intresserade av smörjan. Men det går ofta bra att hitta med Google, Pricerunner och diverse andra såna tjänster som det dräller av på nätet.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

skogsbonne  
#197028
Norrlänningen skrev:Men helvetet också.
Detta är inte en tråd för köpråd där jag frågar VILKEN VAGN jag ska köpa, eller vilken som är mest prisvärd, eller vilken som håller längst tid, eller vilken som kommer att kosta minst per år.

Jag behöver veta vilken eller vilka vagnar som kostar minst att köpa, alltså vilka som är billigast.
Hade jag kunnat googla mig fram till detta hade jag självklart gjort det. Men jag vet ej vilka vagnar som finns, därför blir det svårt att googla.

Syftet med tråden är ej att jag själv ska köpa en vagn. Jag äger ingen ATV, jag äger heller ingen skog där jag kan nyttja vagnen.
Det är bara så förbannat drygt att jag ska måsta förklara allt detta för en enda simpel fråga.



när man ställer en sådan fråga så vill man säga att det kanske inte är så bra kvalitet på dom billiga osv
eftersom du inte tål sånna svar som vi givit dig så kan du ju skriva att du inte vill ha någon annat än just vem som är billigast och inte den som tex håller längst

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Initium  
#197038 Tja, ønsker man FASITSVAR; bør man kanskje konslutere wikipedia ?

Hele vitsen med et forum, er vel at alle deler den kunnskapen de har, til det som er antatt å være felles beste. Når noen kommer å forventer et kvalitetssikret svar, ja nærmest KREVER et korrekt og entydig svar, tyder det på at vedkommende ikke har forstått helt hva forum dreier seg om.

Jeg har kina vogn, dog uten Drift. Det går ikke en dag uten jeg sikler over skikkelige vogner fra Kranman eller tilsvarende leverandører, i stedet for billig dritt som ikke er beregnet på hard bruk. Men - det var den jeg hadde råd til når jeg kjøpte den, og den virker forsåvidt greit ( nok )

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Blivande snickare  
#197039 Är det jd som skaffat nytt användar namn? :wink: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

skogsbonne  
#197053
Blivande snickare skrev:Är det jd som skaffat nytt användar namn? :wink: :mrgreen:



haha kan stämma konstigt att han skrev att han inte skulle köpa en för jag trodde han skulle köra ut typ 1000 m3 bok som är 1m i diametet :P
vart har jd tagit vägen?

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

vedförsäljan  
#197057 Om du ska billigaste möjliga vagn så bygg en av gamla trähjul och reglar

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Blivande snickare  
#198156 Hittade du nån vagn Norrlänningen?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).