Vedmaskiner, flishuggar

Vilka vedtransportörer är prisvärda?

9 inlägg 10142 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilka vedtransportörer är prisvärda?

Energiminister  
#196048 Är ute efter en vedtransportör på 5-7 meter, vilka ska man akta sig för och vilka är prisvärda?
Ska bara hantera 35- 50 kubik/år så en investering över 12 000 exl moms är inte aktuellt.
Har fått pris på NE-MA:
5 m. 8.500 kr inkl.moms
6 m. 9.000 kr inkl.moms
7 m. 9.500 kr inkl.moms

Lunneryds är det en PW-transortör eller?

Faxe?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196091 Vet bara att jag skulle köpa en PW om det så vore,pga hjulens placering på stödbenen samt stödbågen under troan så att den är lite flyttbar vid användadet.

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

Henrik Petersen  
#196110 Hej

Jag har en Järpås(bala agri), den är jag mycket nöjd med bla pga. ett bra hisssystem med vinsch och bra placering av hjulen.

Henrik

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

Bengt_T  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196293 Gäller det pris kontra kvalitet känns Faxes transportörer som det bästa alternativet. Även PW transportören vet jag är bra. Men den är klart mycket dyrare.

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

vedförsäljan  
#196784 Ronnys svets i gränna har enligt mig en bland dom bästa

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

vedförsäljan  
#196785 Ronnys svets i gränna har enligt mig en bland dom bästa

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

Angermark  
#197004 Jag kör med denna och är väldigt nöjd.

http://www.lovangersmaskin.se/product_i ... ts_id/2550

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

Angermark  
#197007 Tog en titt på NE-MA och jag skulle inte rekommendera dom. motorn är placerad där nere på deras transportör vilket innebär att bandet "slirar" enklare, motorn ska sitta där uppe så den "drar" upp bandet. Benstativet är inte utrustat med vinch vilket gör justering och förflyttning av transportören onödigt komplicerad.

Avatar Fallback

Re: Vilka vedtransportörer är prisvärda?

vedförsäljan  
#197052 Köp vad du en inte gör en gammal faxe 😈
jävla skit transportör,är de kallt ute hoppar bandet av direkt och orkar inte med att dra,att sedan kränga på bandet är ett helvete,kräver två man och mycket tålamod..
Sen sitter motorn där uppe,,krävs att man har ätit redigt med gröt i sina år för att orka dra runt den

Ska jag säga att den hoppat av två gånger idag?!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).