Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Billigaste ATV-vagnen med drift?

27 inlägg 18305 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Billigaste ATV-vagnen med drift?

Norrlänningen  
#195812 Alltså vilken hydraulvagn med drift är idag den billigaste?
Egentligen är alla sjukt dyra även om jag förstår att saker och ting kostar om det ska likna något.
Men då en ATV-vagn kostar lika mycket som en fullstor huggarvagn till en jordbrukare så tycker jag att det blir lite väl mastigt.
Iofs så har dessa en egen motor och ett hydraulaggregat, så jag fattar ju att det kostar liksom...

Men för att minimera smällen, vilken är billigast?
Jag söker en vagn med drift på hjulen.



   TS
Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195817 Säkert nån kinesisk. Men om man absolut ska ha det billigaste så är det nog bättre att inte ha något alls. Gäller allting och inte bara ATV.vagnar.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Norrlänningen  
#195930
Skogsola skrev:Säkert nån kinesisk. Men om man absolut ska ha det billigaste så är det nog bättre att inte ha något alls. Gäller allting och inte bara ATV.vagnar.


Sjukt bra tips, det var verkligen till hjälp.
Jag önskar att fler trådar på forumet kan hålla iaf 20% av kvaliteten på det här inlägget.

Jag frågade inte om din åsikt hurvida en billig vagn har en tillräckligt hög kvalitet för det pris jag betalar, jag frågade efter de billigaste tillgängliga vagnar med drift.

Jag behöver ej någon predikan angående kvalitetens vara eller icke vara förhåller sig till ett visst pris. Jag behöver hjälp med att hitta billiga ATV-vagnar (drift) oavsett kvalitet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

sveakatten  
#195940 viewtopic.php?f=21&t=12579

Tips

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195946 Då är det väl bara att köpa en Kellfri och vara nöjd då.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Norrlänningen  
#195958
Skogsola skrev:Då är det väl bara att köpa en Kellfri och vara nöjd då.


Kellfris vagn har som du kanske ser inte drift på sina hjul, men det kanske finns en variant som jag inte har sett?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196014 Billigast kanske är att försöka få tag i en begagnad XYZ 310, den är byggd i Estland så där är även kvaliteten ok. Jo jag vet att det inte var något du ville diskutera, men det gör att även en begagnad kan ha många år kvar att ge. Till den kan du köpa till drift som egentligen hör till XYZ 320. Lätta att montera och blir bra.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

axwell  
#196062 Om du tittar på Kellfris annonser så har den drift men det är inaktuella bilder.
Den slutade säljas med den utrustningen eftersom kunderna blev besvikna när den inte fungerade vid backning.

Utan att ha kollat hela marknaden skulle jag välja XYZ:s 320, den har ett bra pris, återstår att se om du hittar någon billigare.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Åkesson  
#196713 Jag va i kontakt med Kellfri för ett par veckor sedan efter att jag sett bilden på kellfri SV-34 med drivning i annonsbladet. Det verkade som att de hade ett nytt system på g som skall kunna beställas i början på nästa år. Detta skall gå att köra både fram och bak. detta vad vad jag fick tillbaka i ett mail.

"Hej!

Vi har tyvärr inte introducerat drivningen än utan bara monterat det och testkört med goda resultat.Drivningen kommer inte komma in i lager förns i jan/februari.Drivningen är väldigt stark och skjuter fyrhjuling vagn samt lass över en stubbe tex.Jag har dock inte så mycket mer info om denna men du får gärna komma hit och titta på den på vår visning om 2 veckor.
Vi kör bara kran men du kan se drivningen och hur den är byggd.Fram back funktion finns."

Skall bli intressant att se hur detta fortlöper. vill tro att denna kan passa efter jinman.

Mvh Stefan

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

skogsbonne  
#196725 jag säger bara köp avestavagnen så blir du inte missnöjd för priset är inte allt, det är inte så kul att stå med trasig vagn i skogen men är det bara priset du är ute efter så köp en kellfri du

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Norrlänningen  
#196740
skogsbonne skrev:jag säger bara köp avestavagnen så blir du inte missnöjd för priset är inte allt, det är inte så kul att stå med trasig vagn i skogen men är det bara priset du är ute efter så köp en kellfri du



Tack för tipset. Detta har öppnat mina ögon totalt och jag kommer genast att köpa en Avestavagn.
Phew, tur som fan att man inte köpte en billig vagn som jag först kollade efter. Det är skönt att det finns folk på skogsforum som kan ställa allt tillrätta och uppfostra oliktänkande om livet och dess alla villovägar.

+1 på din post, mycket hjälpsam. Kommer att läsa den igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

ryared  
#196778 När du skriver den billigaste atv vagnen med drift så måste man ju också se det på hur lång tid?

Skall du ha den i 5 år så skall du självklart köpa en kines och ta några enstaka träd.

Skall den hålla i 15 år och du kör väldigt mycket, ja då är nog en avestavagn billigare då.
Sen om du skall sälja ekipaget efteråt så håller ju sig dom "riktiga" vagnarna bättre i värde och då kanske det helt plötsligt blir billigare med en högre prislapp på vagnen.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196793 norrlänningen: du måste vara i särklass den drygaste som nånsin ställt en fråga på skogsforum. Folk ger dig massa input och du dissar allt som skrivs. Om du nu bara är ute efter pris så använd google som vilken idiot som helst klarar av och sluta sprid din taskiga attityd på skogsforum.

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

skogsbonne  
#196865
Norrlänningen skrev:
skogsbonne skrev:jag säger bara köp avestavagnen så blir du inte missnöjd för priset är inte allt, det är inte så kul att stå med trasig vagn i skogen men är det bara priset du är ute efter så köp en kellfri du



Tack för tipset. Detta har öppnat mina ögon totalt och jag kommer genast att köpa en Avestavagn.
Phew, tur som fan att man inte köpte en billig vagn som jag först kollade efter. Det är skönt att det finns folk på skogsforum som kan ställa allt tillrätta och uppfostra oliktänkande om livet och dess alla villovägar.

+1 på din post, mycket hjälpsam. Kommer att läsa den igen.


Ska jag ta det bra eller dåligt

Avatar Fallback

Re: Billigaste ATV-vagnen med drift?

Blivande snickare  
#196869 Du ska int bry dig, bara tuta å kör som tidigare! :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).