Efterlyst - Stulet

Varning! Stöldliga i småland!

12 inlägg 42820 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varning! Stöldliga i småland!

pnaib  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196343 20-30 motorsågar har blivit stulna i Hultsfreds kommun den 25-26 November 2012.
Dom har rensat hela byar.
Dom cyklar runt och bär ut sågarna sen kommer dom med en vit skåpbil och hämtar.
Dom skäl även cyklar.
Samma liga har härjat i Högsby och i Nybro.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Skogstomte  
#196418 Säkert samma jävlar som var i Uppvidinge kommun förra hösten. De snodde nästan uteslutande motorsågar/röjsågar och mycket riktigt en cykel också.

Avatar Fallback

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Hema  
#196433 Trött man blir. Känns som om det är dax att göra som danskarna och starta upp tullverksamheten igen!

Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Skogstomte  
#196436 Ja, som det är nu åker de ut och in över gränsen som de vill. Å inte får man bedriva skyddsjakt heller [-x

Avatar Fallback

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Hema  
#196459 Hörde att just småland drabbats hårt efter gudrun, då så många nykomlingar var där i trakterna och röjde upp. Åren efter har det konstigt nog blivit ovälkomna besök i ladorna o garagen. Det har blivit än viktigare att grannar håller ihop och håller koll på vilka som kör runt.

Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

halvproffs  
#196464
Skogstomte skrev:Ja, som det är nu åker de ut och in över gränsen som de vill. Å inte får man bedriva skyddsjakt heller [-x


Gäller inte paragraf 28 :surp: Råttor är skadedjur och dom får man bekämpa året runt :???:

Avatar Fallback

Re: Varning! Stöldliga i småland!

vastergarden  
#234011 ni som ev åker tåg från Göteborgs central. Ha inte ryggsäckar o dyligt utåt gångarna - där kan tjyvar i obevakade ögonblick roffa åt sig div packning.Som tur var snoddee de packningen,men länsade endast ytterfacken på div yelefoner o dyl.Ryggsäcken fann Sj sedan på ett av STocholmstågen,. Viktigt att det skrivs namn på packningen och att inte telefoner plånböcker pass o biljetter finns i packningen. etta räddade min resa

Avatar Fallback

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Hema  
#234021 Tur i oturen.. :(

Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#238077 Verkar vara tjuvar i farten i Djursdala i närheten av Vimmerby.
Har inte fått veta så mycket än men tror de har stulit några motorsågar och någon svets på lite olika gårdar.

Avatar Fallback

Re: Varning! Stöldliga i småland!

stektlök  
#238079 Mer rätt till folket vad gäller att försvara sig mot drägget !

Skyddsjakt kanske :)

Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

JensSkoog  
#238081 Förbaskat tråkigt att det ska vara fritt fram för tjuvar och tjuvligor. Har alltid larmet på i verkstad/garasje, och låser dörren om jag jobbar på andra sidan huset. Det gör nogot med livskvalitäten att man ska ha det slik.

Användarvisningsbild

Re: Varning! Stöldliga i småland!

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243857
Mikael skrev:Verkar vara tjuvar i farten i Djursdala i närheten av Vimmerby.
Har inte fått veta så mycket än men tror de har stulit några motorsågar och någon svets på lite olika gårdar.


Nu har de varit igång igen och gått igenom bodarna till sommarstugorna. 😡
Vet dock ej om de har hittat något.
Är ej drabbad så vitt jag vet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).