Traktorer och processorer

Valtra A75

48 inlägg 50566 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196273 Har en egen "hata A75" tråd nånstans men skriver i den här. Kvaliten är usel och servicen efter garantitiden är obefintlig. På min rasade kopplingen efter 2400 timmar eftersom motorn och växellåda inte var ihopskruvade ordentligt. Hela traktorn höll på att gå av. Kostade 30' på verkstad.
Ett mystiskt fel i insprutningspumpen har jag. Lantmännen kan inte hjälpa till eftersom det är en Bosch pump och de får inte köpa delar ifrån Bosch, bara hela pumpar. Själv kan jag få hjälp ifrån Bosch service men då gäller det att hitta identifikation på pumpen.
Så går det inte att få tag på en ljuddämpare som håller! De går av efter en vecka- 4 mån. Nej Valtra A-serie ska man undvika. De är byggda som lågpristraktorer åt skogsbönder som ska ha dem mera till prydnad på gården än att köra med.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196274 Blir nog en 6400.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196310 Jag har i åratal suttit och velat och provsnurrat i A75/72 på maskinvisningar, men efter att ha lånat en 6400 en vecka i våras så köpte jag en egen igår.
Trots att jag är kort och har 40 i skostorlek så tycker jag att A-serien är för trång i hytten. Jag kommer inte bli missnöjd med 6400 av den anledningen i.a.f.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).