fre 18 feb 2011, 21:39#119371
jag har kört med ALS i 11000 timmar nu det enda vi har gjort: är o packad om en stötta, byta en kolvstång i en annan samt rikta en stötta allt detta berodde på förarfel man förstör packningen om man råkar köra ner gripen över stöttan så den slår i botten....
då jag fick byta kolvstången berodde det på att jag efter ett långt natt skit höll på o la av virke så va jag med gripen på bakre stöttan så gick den av vid låsningen,
när den blev krokig så va de en gubbjävel som körde i en skråpassage i en gallring o inte brydde sig i o tilta iväg, men de va bara o sätta den i en rejäl press o trycka till rätta,
sen har man ju knäckt ett par bultförbandpå bakre banken som sköter ihopfällningen till smalt läge, men byter man bultarna en gång om året så klarar man sig rätt bra, visst kan man köra mot nåt träd o slita av dom, bultarna slits även med tiden så byter man dom bakre en gång per år så klarar man sig...
tiltningen är de bästa med hela konceptet, en standard skotare eller loadlfex halkar ju i sidled vid skrå passager, mer o mer för varje sväng, men när man kan tilta över stannar maskin kvar i spåret hela tiden.
sen med tilten dämpar den slag o stötar väldigt mycket, o jag upplever att den är häftigare o köra uppför i branter med när man har lägre o bredare lass
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre